تخریب بیش از دو هزار جریب زمین از وجود خشخاش در فراه

مقامات پولیس در ولایت فراه در غرب افغانستان میگویند بیش از دو هزار جریب زمین از وجود کوکنار در این ولایت پاکسازی شده است.

توریالی عبدیانی سرپرست قوماندانی امنیه ولایت فراه میگوید کمپاین محو کشت کوکنار از یک ماه به این سو در آن ولایت راه اندازی شده که این پروسه تا کنون ادامه دارد.

وی افزود تا به حال بیش از دو هزار جریب زمین از وجود خشخاش در ولایت فراه پاکسازی شده است.

آقای عبدیانی میگوید کمپاین محو کشت خشخاش در ولسوالیهای بالابلوک ، خاک سفید، بکواه و پشت رود ولایت فراه تطبیق شده است.

بنا به اظهارات وی در این کمپاین بیش از یکهزار سرباز پولیس، اردو و کارمندان ریاست امنیت ملی اشتراک دارند.

در حالی از تصفیه و پاکسازی بیش از دو هزار جریب زمین از وجود خشخاش در ولایت فراه خبر داده میشود که به گفته مقامات محلی در آن ولایت 90 درصد اراضی ولایت فراه امسال تحت پوشش کوکنار قرار گرفته است.

چندی قبل وزیر مبارزه با مواد مخدر کشور در سفر به ولایت فراه ، مقامات پولیس آن ولایت را بخاطر عدم محار کشت کوکنار بی کفایت خطاب نمود.

آقای مقبل وزیر مبارزه با مواد مخدر کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی در هرات هشدار داد در صورتیکه مقامات پولیس فراه تولید و کشت مواد مخدر را در آن ولایت ریشه کن ننمایند وزرات مبارزه با مواد مخدر در قسمت تبدیلی مقامات پولیس آن ولایت تصمیم خواهد گرفت.

ولایت فراه در غرب افغانستان از جمله ولایاتی محسوب میشود که گروه طالبان در آن ولایت حضور گسترده ای داشته و این گروه از طریق کشت و تولید مواد مخدر مشکلات مالی شان را حل مینمایند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top