تخریب بیش از 1500 جریب زمین از وجود کوکنار درهرات

بیش از یکهزار و پنجصد جریب زمین در ولسوالی شیندند هرات از وجود کوکنار پاکسازی شده است.

مسولان ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات میگویند از 20 روز به این سو کمپاین محو کشت کوکنار در ولسوالی شیندند هرات راه اندازی شده که این کمپاین تا کنون در آن ولسوالی جریان دارد.

غلام جیلانی دقیق ریئس مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه ولایت هرات گفت در این کمپاین ده ها تن از سربازان پولیس , اردو و کارمندان ریاست امنیت ملی اشتراک دارند.

وی افزود تا به حال بیش از 1500 جریب زمین از وجود کوکنار در ولسوالی شیندند هرات پاکسازی شده است .

بنا به اظهارات وی قرار است بعد از ولسوالی شیندند , بخشی از ولسوالیهای گذره و ادرسکن نیز شامل پروسه محو کشت کوکنار قرار بگیرند.

گفته میشود امسال در برخی از مناطق جنوبی و شمالی هرات از سوی دهقانان کوکنار کشت شده است.

عبدالواسع یکتن از دهقانان ولسوالی شیندند هرات میگوید فقراقتصادی و نبود زمینه کاری باعث شده تا اقدام به کشت کوکنار نماید.

او میگوید اگر این کار را انجام نمیداد گرسنه گی جان او و فامیلش را تهدید میکرد.

همچنان حاجی بسم الله یکتن دیگر از دهقانان ولسوالی شیندند هرات میگوید دولت تا به حال چندین بار وعده های از قبیل راه اندازی پروژه های بازسازی در مناطق شان را داده اما این وعده ها تا کنون عملی نشده است.

او میگوید دیگر اعتماد به این وعده ها نداشته و از روی اجبار دست به کشت کوکنار زده است.

در همین حال مقامات محلی در هرات میگویند با صفر شدن هرات از وجود کوکنار بیش از دو میلیون دالر آمریکایی از سوی وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور به این ولایت اختصاص داده خواهد شد که این مبلغ در راستای تطبیق پروژه های عمرانی در مناطق تصفیه شده از وجود کوکنار به مصرف خواهد رسید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top