تخریب بیش از 700 جریب مزارع کوکنار در ولایات هرات و فراه

در جریان کمپاین محو کشت کوکنار در ولایات هرات و فراه بیش از 700 جریب اراضی خشخاش در این ولایات از و جود این گیاه پاکسازی گردید.

مل پاسوال شمس الرحمن زاهد قوماندان امنیه ولایت فراه میگوید کمپاین محو کشت کوکنار از پنج روز به این سو در ولسوالی بالابلوک آن ولایت آغاز شده که این روند تا کنون نیز ادامه دارد.

وی افزود قرار است تمامی قریه های ولسوالی بالابلوک که از سوی دهقانان کوکنار کشت شده است پاکسازی گردد و این کمپاین در سایر ولسوالی های ولایت فراه نیز تطبیق خواهد شد.

بنا به اظهارت وی در این پروسه بیش از یکهزار سرباز پولیس و اردوی ملی اشتراک دارند و تا به حال که بیش از 500 جریب زمین از وجود کوکنار پاکسازی شده با کدام مشکل امنیتی بر نخوردند.

قوماندان امنیه ولایت فراه میگوید اگر چه در مسیر راه طالبان ماینهای کنارجاده ای را کارگذاری نموده اند اما تیمهای انجینیری اردو و پولیس ملی موفق به کشف و خنثی سازی بیش از ده حلقه ماین از کنار جاده ها گردیدند.

از طرف دیگر پولیس در ولایت هرات میگوید از دو روز به این سو عملیات تخریب مزارع کوکنار در ولسوالی شیندند هرات نیز آغاز شده است.

گفته میشود در این کمپاین تا به حال نزدیک به 200 جریب مزارع خشخاش پاکسازی شده و قرار است تا محو کامل آن ولسوالی از وجود این گیاه مضره این روند ادامه یابد.

این درحالیست که وزارت امور داخله کشور گفته است درصورتیکه هر ولایت از وجود کوکنار صفر اعلان شود بیش از دو میلیون دالر آمریکایی جهت راه اندازی پروژه های بازسازی در آن ولایت به مصرف خواهد رسید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top