تشکیل شورای قوم الکوزی درولایت هرات

شورای بزرگ اجتماعی فرهنگی قوم الکوزی در ولایت هرات اعلام موجودیت کرد. بزرگان این قوم درهرات می گویند: هدف از تشکیل این شورا، وحدت میان اقوام و همکاری بیشتر با دولت می باشد.تشکیل شورای قوم الکوزی

به تازه گی شورای بزرگ قوم الکوزی درولایت هرات رسمآ اعلام موجودیت کرد.

در مراسم گشایش شورای بزرگ قوم الکوزی شماری از سخنرانان نقش شوراهارا درآوردن صلح وتحکیم وحدت میان تمام اقوام با اهمیت خوانده میگویند:”اکنون که مردم افغانستان از بستر ویرانه ها و بدبختی ها قد برافراشته اند، لازم است که تجربیات و تحولات گذشته مایه عبرتی برای رسم و راه آینده شود وبه همین منظور شورای اجتماعی و فرهنگی قوم الکوزی هسته گذاری شده است”.

درنخستین جلسه شورای بزرگ قوم الکوزی ،محمد خان الکوزی به صفت رئیس وعزیز احمد نادم به صفت نماینده  سیاسی شورا در مرکز کشور از سوی مردم نواحی شهر وولسوالی های پانزده گانه هرات تعین گردیده اند.

محمدخان الکوزی رئیس این شورا میگوید: شورای اجتماعی فرهنگی قوم الکوزی دارای کدام گرایش خاص سیاسی نبوده و به کدام حزب سیاسی پیوند ندارد ویک شورای مردمی و مستقل می باشد.

ازسوی هم اشتراک کننده گان این محفل میگویند: این شورا کانون همبستگی فعالان، آگاهان و اتحاد داوطلبانه افراد آزاد است، که بخاطر حفظ وحراست منافع علیای مردم، تحکیم وحدت و همبستگی، پیکار با مظاهر نفاق، ظلم، افراط گرایی واز خود  بیگانگی  ورسیدن به یک جامعه مرفه و پیشرفته مبارزه می کنند.

به گفته آنان: نابسامانی ها وناهنجاری های چندین دهه یک نوع بی اعتمادی و گسست قومی را در میان اقوام مختلف ایجاد کرده است.

در افغانستان، تشکیل شوراهای قومی پس از تضمین تشکیل انجمن ها،‌ شوراها و تشکل های اجتماعی در قانون اساسی، رنگ و رونق چشمگیری یافته، اما به نظر شماری ازکارشناسان هنوز تا پذیرش این اقدام به مثابه مسیری مدنی برای احقاق حقوق اقوام در کشور، راه درازی باقی است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top