تظاهرات باشنده گان ولسوالی شیندند هرات

صدها تن از باشنده گان ولسوالی شیندند امروز در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات دست به تظاهرات زدند.عکس مردم فراه - تظاهرات در دارآباد

مظاهره کننده گان میگویند این تظاهرات به خاطر کشته شدن یکتن از محصلین ولسوالی شیندند از سوی سربازان آمریکایی راه اندازی شده است.

تور محمد ظریفی نماینده مردم ولسوالی شیندند هرات در شورای ولایتی میگوید در جریان عملیات مشترک سربازان آمریکایی و قطعات کماندوی اردوی ملی در قریه زیرکوه ولسوالی شیندند تلفات جانی به مردم ملکی وارد شده است.

او میگوید ” رمضان نوری” یکتن از محصلین پوهنحی طب اخیرا در جریان عملیات سربازان آمریکایی کشته شده که این خود خشم باشنده گان شیندند را برانگیخته است.

بنا به اظهارات وی تا زمانیکه دولت عاملین قتل این محصل را بازداشت و محاکمه نکند دست از تظاهرات نخواهند کشید.

همچنان مظاهره کننده گان میگویند که اخیرا اوضاع امنیتی ولسوالی شیندند هرات به هم خورده و مردم از این ناحیه سخت نگران هستند.

تظاهر کننده گان میگویند مقامات محلی و امنیتی ولسوالی شیندند هرات بی کفایت بوده و قادر به تامین امنیت آن ولسوالی نیستند.

در همین حال دگروال غلام فاروق قوماندان کندک چهارم کماندوی اردوی ملی در ولسوالی شیندند هرات کشته شدن افراد ملکی را درجریان عملیات قوای هوایی نیروهای خارجی به کلی رد کرد و گفت افرادیکه کشته شدند مخالفین دولت هستند.

وی افزود در این عملیات نیروهای کماندوی اردوی ملی نیز با سربازان آمریکایی سهیم بودند.

ولسوالی شیندند در 140 کیلومتری جنوب شهر هرات موقعیت دارد که گفته میشود اخیرا شدت حملات مخالفین دولت در آن ولسوالی افزایش یافته است.

گزارش: شعیب تنها شکران

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top