تظاهرات ضد آمریکایی محصلین پوهنتون هرات

ده ها تن از محصلین پوهنتون هرات امروز بنا به آنچه توهین به پیامبر اسلام خوانده شده است دست به تظاهرات زدند و با آتش زدن بیرق آمریکا خواهان مجازات عاملین قضیه گردیدند.

این تظاهرات حوالی ساعت 8 صبح امروز در مقابل دروازه پوهنتون هرات تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد که تا ساعت ده قبل از ظهر ادامه داشت.

مظاهره کننده گان با سر دادن شعار هایی چون مرگ بر امریکا و زنده باد اسلام بیرق آمریکا را حریق نمودند و با صدور یک قطع نامه چهار ماده ای خواستار بازداشت و مجازات سازنده گان فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام در آمریکا شدند.

جلیل احمد محمدی محصل صنف چهارم پوهنحی شرعیات و نماینده پارلمان محصلین پوهنتون هرات میگوید مظاهره امروز کاملا مسالمت آمیز بوده و هدف از راه اندازی آن تقبیح نمودن این عمل غیر انسانی غربی ها میباشد.

وی از دولت مرکزی به گونه جدی خواستار پیگری و مجازات عاملیین قضیه توهین به پیامبر اسلام شد.

در جریان این تظاهرات سید عبدالغفار سید زاده قوماندان امنیه هرات گفت که تدابیر شدید امنیتی به خاطر جلوگیری از هر گونه آشوب از سوی ارگانهای امنیتی هرات اتخاذ شده است.

وی افزود این تظاهرات با هماهنگی با پولیس صورت گرفته و به صورت قانونی برگزار گردید.

تظاهرات امروز در حالی صورت گرفت که سرک منتهی به قنسولگری ایالات متحده آمریکا در هرات بروی مظاهره کننده گان مسدود شده بود.

در جریان یک سال اخیر این سومین تظاهرات ضد آمریکایی در ولایت هرات میباشد .

در تظاهراتی که چند ماه قبل به خاطر سوختاندن نسخه هایی از قران کریم  توسط سربازان آمریکایی در پایگاه بگرام صورت گرفت ده ها تن از افغانها در ولایات مختلف کشور کشته و زخمی شدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top