تلفات سنگین طالبان در دوماه گذشته درغرب افغانستان

مقامهای قوماندانی قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان میگویند: در جریان دو ماه گذشته بیش از 450 تن از مخالفین دولت در ولایات غربی کشور کشته و زخمی شدند.

تورن جنرال تاج محمد جاهد قوماندان قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان میگوید این عملیاتها به منظور پاکسازی نقاط نا امن ولایات غربی کشور از حضور مخالفین دولت راه اندازی شده بود.

وی افزود در این عملیاتهای تصفیوی که با مساعی مشترک پولیس و کارمندان ریاست امنیت ملی صورت گرفت بیش از 300 تن از افراد طالبان کشته 150 تن زخمی و 100 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند.

بنا به اظهارات وی در این عملیاتها شمار زیادی از سران مخالف دولت از جمله ملا محمد اختر، ملا سلطان شیوانی و ملا جمعه خان از بین برده شدند.

قوماندان قول اردوی ظفر همچنان گفت که کارگذاری ماینهای کنارجاده ای یکی از چالشهای عمده کاری شان محسوب میشود و تلاش میکنند تا حد ممکن از انفجار این ماینهای جلوگیری نمایند.

گفته میشود فراهم شدن زمینه تطبیق انتقال مسولیتهای امنیتی از نیروهای خارجی به افغانها یکی دیگر از اهداف این عملیاتها عنوان شده است.

این در حالیست که گروه طالبان ادعا میکنند که افراد وابسته به آنها بیش از یکصد سرباز امنیتی افغان را در جریان این عملیاتها کشته و یا زخمی نمودند.

ادعایی که از سوی مقامات امنیتی افغان بی اساس خوانده شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top