تلفات سنگین طالبان در عملیات شکار زمستانی در غرب افغانستان

در جریان عملیات تصفیوی امید پانزده ( شکار زمستانی ) در مسیر شاهراه هرات – دلارام 11 تن از مخالفین دولت کشته و 26 تن دیگرشان از سوی نیروهای امنیتی افغان دستگیر شدند.

مقامات میگویند این عملیات بخاطر تصفیه و تلاشی قریه جات ، ایجاد سه قرار گاه بزرگ امنیتی  و فراهم شدن زمینه جمع آوری وسایط نقلیه سوخته در مسیر شاهراه  هرات – دلارام راه اندازی شده بود.

دگروال نجیب الله نجیبی سخنگوی قوماندان قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان میگوید در این عملیات یازده تن از افراد مخالف دولت کشته شدند و 26 تن دیگرشان دستگیر گردیدند که جهت تحقیقات بیشتر به ریاست امنیت ملی فراه تسلیم داده شدند.

وی افزود در این عملیات به نیروهای امنیتی افغان و افراد ملکی آسیبی نرسیده است.

بنا به اظهارات وی در جریان این عملیات سربازان اردو و پولیس ملی توانستند 25 حلقه ماین ضد وسایط را از مسیر جاده های عمومی کشف و خنثی نمایند.

گفته میشود در این عملیات ولسوالی های بالابلوک ، پشت رود وخاک سفید فراه از وجود طالبان مسلح پاکسازی گردید.

مقامات میگویند در حال حاضر عملیات امید پانزده در مسیر شاهراه هرات – دلارام خاتمه یافته و امنیت در مسیر این شاهراه تأمین شده است.

گروه طالبان تا به حال در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

این در حالیست که از آغاز سال جاری تا به حال بیش از 100 عراده تانکر های حامل مواد نفت نیروهای خارجی در مسیر این شاهراه از سوی طالبان مسلح حریق و بیش از 20 تن از کارمندان کمپنیهای خصوصی امنیتی کشته و زخمی شدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top