تمامی مکاتب دخترانه شیندند بعد از عید سعید فطر باز خواهد شد

مقامات پولیس در ولسوالی شیندند هرات میگویند امنیت مکاتب دخترانه در آن ولسوالی تامین شده و این مکاتب بعد از ایام عید سعید فطر به روی شاگردان اناث آن ولسوالی باز خواهد بود.

سمونیار عبدالقیوم نورزایی قوماندان امنیه جدید ولسوالی شیندند هرات میگوید در طی یک هفته اخیر وضعیت امنیتی شیندند هرات بهبود قابل ملاحضه ای نموده است.

او میگوید ده ها سرباز پولیس آموزش دیده به منظور تامین امنیت مکاتب دخترانه موظف شدند و از ناحیه مشکلات امنیتی مکاتب هیچ نگرانی وجود ندارد.

آقای نورزایی میگوید بعد از سپری شدن ایام عید سعید فطر تمامی مکاتب دخترانه باز خواهد بود و شاگردان معارف با خیال آرام میتوانند تحصیل شان را ادامه دهند.

در همین حال باشندگان ولسوالی شیندند هرات از این اقدام پولیس آن ولسوالی اظهار قدردانی نموده میگویند با باز شدن مکاتب دخترانه در آن ولسوالی یک بار دیگر اعتمادشان نسبت به نیروهای امنیتی افغان بیشتر شده و اعلام همکاری نمودند.

آنان میگویند در طی یک هفته اخیر وضعیت امنیتی شیندند بهتر شده و تحرکات مخالفین دولت کمتر شده است.

ولسوالی شیندند هرات در 135 کیلومتری جنوب شهر هرات موقعیت دارد که در گذشته وضعیت امنیتی این ولسوالی به وخامت گراییده بود.

در پی نا امن شدن این ولسوالی مقامات محلی هرات ولسوال و قوماندان امنیه آن ولسوالی را تبدیل نمود و به جای آنان افراد و اشخاص دیگر را موظف ساخت.

این در حالیست که مقامات امنیتی جدید ولسوالی شیندند هرات میگویند در حال حاضر اوضاع امنیتی این ولسوالی نسبت به ده روز گذشته 60 درصد بهبود یافته است.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top