ثبت 170 واقعه خشونت علیه زنان دراداره سارنوالی هرات

مسولان ریاست سارنوالی هرات میگویند از آغاز سال جاری تا به حال 170 واقعه خشونت علیه زنان در این سارنوالی به ثبت رسیده که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش را نشان میدهد.

خانم ماریا بشیر سارنوال استیناف ولایت هرات امروز در یک نشست خبری گفت که این خشونت ها شامل ضرب و شتم، ازدواج های اجباری و وادار ساختن زنان توسط مردان به کارهای مغایر اخلاق اجتماعی و خشونت های فامیلی میباشد.

وی افزود علت اصلی افزایش واقعات خشونت علیه زنان در این ولایت، آگاهی پیدا کردن زنان از قوانین و همچنان دسترسی خانمها به ارگانهای عدلی و قضایی در این ولایت میباشد.

بنا به اظهارات وی  فقر اقتصادی ، ازدواجهای زیر سن 18 سال و عدم فرهنگ تحمل پذیری در هرات از جمله عوامل واقعات خشونت علیه زنان محسوب میشود.

رئیس سارنوالی استیناف ولایت هرات میگوید تا به حال چندین دوسیه مربوط به خشونت علیه زنان در این سارنوالی مورد بررسی قرار گرفته است .

او میگوید در سال روان عاملین قتل خشونت علیه زنان به 15 تا 20 سال ،خشونتهای جنسی به 7،9 و10 سال و خشونتهای ضرب و شتم، عاملین آن هر یک به سه ، پنج و شش سال حبس محکوم به جزا شدند.

منبع همچنان خاطر نشان ساخت که کمبود تشکیلات و امکانات دو مشکل اساسی ریاست سارنوالی هرات میباشد .

خانم بشیر ضمن انتقاد از جامعه جهانی مدعی شد که تا به حال کشورهای کمک کننده به وعده هایی که در بخش ارگانهای عدلی و قضایی داده بودند به آن وعده شان عمل نکردند.

با وصف این که چندین نهاد حمایت کننده از زنان در هرات فعالیت دارند با آنهم دیده میشود که آمار خشونت علیه زنان در این ولایت سال به سال افزایش میبابد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top