جلوگیری از ورود 250 تن مواد نفتی بی کیفیت در هرات

مسؤلین ریاست مواد نفتی ولایت هرات میگویند بخاطر جلوگیری از ورود مواد نفتی بی کیفیت به داخل افغانستان برنامه های مشخصی را روی دست گرفتند که بزودی عملی خواهند کرد.

خسرو عبدالله رئیس مواد نفتی ولایت هرات میگوید در تازه ترین مورد از ورود 6 تانکر تیل بی کیفیت که از کشور ایران به مقصد هرات بارگیری شده بود عصر دیروز از سوی کارمندان این اداره کشف و ضبط شد.

وی افزود این تیلها که مقدارشان بالغ بر 250 تن میشود مربوط به سه شرکت تجارتی بود که عاملین آن از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند و دوسیه های شان جهت بررسی به ارگانهای عدلی و قضایی محول گردیده است.

بنا به اظهارات وی ریاست مواد نفتی ولایت هرات با همکاری اداره ملی نورم و استندرد افغانستان بخاطر جلوگیری از ورود مواد بی کیفیت به داخل این کشور برنامه های مشخصی را روی دست دارد که یکی پی دیگر عملی خواهد شد.

آقای خسرو همچنان گفت ( جامعه ما امروز به یک جامعه مصرف کننده مبدل شده است، اکثر اقلامی را که ما وارد می کنیم همه آنها وارداتی می باشند، ما امیدوار هستیم تا با تدوین این استندردها و یافتن جنبه عملی در تطبیق آن، جلو ورود امتعه بی کیفیت را بگیریم).

مسوولین ریاست مواد نفتی هرات در حالی از تدوین نورم ها برای کنترول مواد نفتی واردتی سخن می زنند که مردم افغانستان از ورود مواد نفتی بی کیفیت به داخل این کشور شکایت دارند و از دولت می خواهند تا در این مورد اقدامات جدی و عملی را روی دست گیرد.

کارشناسان امور در کشور میگویند مواد نفتی بی کیفیت برعلاوه خراب نمودن وسایط نقلیه ، در بد شدن وضعیت محیط زیست کشور و صحت انسان مضر واقع خواهد شد.

مسؤلین ریاست مواد نفتی ولایت هرات میگویند بیش از 40 فیصد مواد نفتی افغانستان از طریق خاک ایران وارد این کشور میگردد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top