جلوگیری از چندین حمله انفجاری و تروریستی در هرات

چهار تن از مخالفین دولت در هرات که قصد داشتند در روز دوم نوروز بالای مقامات بلندرتبه دولتی به خصوص وزیر انرژی و آب کشور حملات تروریستی را انجام دهند از سوی کارمندان ریاست امنیت ملی گرفتار شدند.

مقامات محلی در هرات میگویند از نزد این افراد 243 کیلوگرام مواد انفجاریه کشف و ضبط شده است.

محی الدین نوری سخنگوی والی هرات امروز در یک نشست خبری در ریاست امنیت ملی هرات گفت افراد دستگیر شده مولوی غلام یحیی، ملا عبدالله، محمد داوود و دین محمد نام دارند که از جمله باشنده گان شهر هرات میباشند.

وی افزود این افراد حملات تروریستی را در خارج مرز برنامه ریزی و از طریق ولایتهای جنوبی کشور وارد هرات شده بودند.

سخنگوی والی هرات میگوید این گروه چهارنفری مخالفین دولت قصد داشتند در روز دوم نوروز در هرات یک سری حملات انتحاری و انفجاری را بالای مقامات بلندرتبه از جمله اسماعیل خان وزیر انرژی و آب کشور سازماندهی کنند.

تحقیقات انجام شده از سوی کارمندان ریاست امنیت ملی هرات نشان میدهد که مراکز دیپلوماتیک، تأسیسات مهم نظامی و دولتی و تفریحگاه های عامه از جمله دیگر مقاصد این گروه تروریستی میباشد.

مقامات محلی در هرات میگویند با اینکه طالبان تلاش میکنند تا با انجام حملات دهشت افگنی اوضاع امنیتی هرات را برهم زنند اما تدابیر شدید امنیتی ارگانهای امنیتی مانع فعالیت گروه های مخالف دولت میگردد.

گفته میشود در جریان دو ماه اخیر بیش از 15 گروه تروریستی در هرات از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و گرفتار شدند که این خود در بهتر شدن اوضاع امنیتی هرات اثر مثبت داشته است.

با این حال باشنده گان شهر هرات از دولت میخواهند تا این گونه افراد را مطابق به احکام قانون مجازات نمایند.

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top