زخمی شدن سه سرباز ایتالیایی و نشست اضطراری یک هلیکوپتر نیروهای آیساف در غرب افغانستان

در دو رویداد جداگانه در حوزه غرب افغانستان سه سرباز ایتالیایی بر اثر انفجار یک ماین زخمی شدند و یک هلیکوپتر نیروهای آیساف در این حوزه نشست اضطراری نمود.

منابع خبری در قوماندانی نیروهای آیساف در هرات میگویند حوالی ساعت 11:30 شب گذشته یک موتر زره ای سربازان ایتالیایی در ولسوالی بالامرغاب باغیس با انفجار یک ماین روبرو گردید که در نتیجه سه سرباز ایتالیایی زخمی شدند.

یک مقام نیروهای آیساف در هرات که از اظهار اسمش خوداری کرد گفت سربازان ایتالیایی جهت انجام یک ماموریت به سمت قرارگاه سربازان آمریکایی در ولسوالی بالامرغاب بادغیس در حرکت بودند که در مسیر راه با این حادثه مواجه گردیدند.

بنا به اظهارات وی موتر حامل سربازان ایتالیایی با انفجار دو ماین کنارجاده مواجه گردید که در نتیجه سه سرباز ایتالیایی زخمی شدند که وضعیت صحی دو تن از آنان وخیم است.

در همین حال قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان ادعا کرده است که این حادثه در منطقه شامیر ولسوالی بالامرغاب صورت گرفته و تمامی سرنشینان موتر هلاک شدند.

از طرف دیگر خبرهای رسیده از قوماندانی آیساف در غرب افغانستان حاکی از آن است که یک هلیکوپتر این نیروها روز گذشته در این حوزه نشست اضطراری نموده است.

گفته میشود این هلیکوپتر در حال انتقال نیرو به یکی از ولایات غربی افغانستان بوده که در مسیر راه به دلایل نامعلومی ناچار به نشست اضطراری شده است.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده و در منطقه ای که این هلیکوپتر نشست نموده امنیت تامین میباشد.

در ولایات غربی افغانستان سربازان ایتالیایی و اسپانیایی مستقر هستند که این نیروها در بخشهای تامین امنیت و بازسازی فعالیت دارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top