سارنوال ربوده شده ولسوالی بالابلوک ولایت فراه سر بریده شد

طالبان مسلح سارنوال ربوده شده ولسوالی بالابلوک ولایت فراه را به دلیل آنچه بی توجه در قبال آزادی دو تن از زندانیان سیاسی آن گروه خوانده شده است سر بریدند.

“محمد موسی” سارنوال ولسوالی بالابلوک ولایت فراه سه روز قبل با دو فرزندش از سوی طالبان اختطاف گردید که جسد سربریده آن شب گذشته از مربوطات ولسوالی بالابلوک فراه کشف شد.

عبدالغفار افضلی رئیس سارنوالی استیناف ولایت فراه در یک مصاحبه اختصاصی با ما گفت اگر چه طالبان دو تن از فرزندان ربوده شده محمد موسی را آزاد نمودند اما خود وی را به شکل فجیعی به قتل رساندند.

وی افزود جسد سربریده شده سارنوال ولسوالی بالابلوک ولایت فراه شب گذشته از قریه ” دیزک” آن ولسوالی کشف و بدست آمد.

مقامات سارنوالی استیناف ولایت فراه میگویند طالبان قصد داشتند با پا در میانی سارنوال ولسوالی بالابلوک, محمد یاسیین و نیک محمد دو تن از زندانیان خود را از حبس آزاد کنند اما بدلیل دریافت پاسخ منفی, فرد مذکور را به قتل رساندند.

در همین حال آقای افضلی رئیس سارنوالی ولایت فراه به دولت هشدار میدهد در صورتیکه آنها امنیت سارنوالان را در ولایت فراه تامین نکنند آنان دست به اعتصاب کاری خواهند زد.

او میگوید اخیرا” یکی از اهداف عمده طالبان در فراه ترور کارمندان ارگانهای عدلی و قضایی در آن ولایت میباشد.

اگر چه گروه طالبان مسولیت اختطاف سارنوال ولسوالی بالابلوک ولایت فراه را به عهده گرفتند اما در مورد قتل وی تا کنون اظهار نظری نکرده اند.

تحلیلگران مسائل سیاسی در غرب افغانستان میگویند به دلیل اینکه اکثریت مخالفین دولت از طریق ارگانهای عدلی و قضایی محاکمه و مجازات میگردند , طالبان کوشش میکنند تا کارمندان این ادارات را هدف حمله قرار دهند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top