سرقت بيش از 90 پايه سولر آفتابي درشهر هرات

بیش از 90 پایه سولرهای آفتابی که در شهر هرات نصب گردیده بود از سوی افراد ناشناس به سرقت برده شده است. مسولان اداره شاروالی هرات میگویند: طرح احداث 300 پایه صفحات نوری (سولر آفتابی) با هذینه 48 میلیون افغانی  در شهر هرات راه اندازی شده که شماری از این سولر ها پس از نصب سرقت شدند.سولرها كهندژك

درچند ماه اخیر شهر هرات شاهد نصب وروشنی ناشی از صفحات نوری ویا سولر های آفتابی بوده است.

مسولان اداره شاروالی هرات میگویند: قرار است 300 پایه از این سولر ها که بیشتر از 48 میلون افغانی هزینه دارد در بیشتر جاده های شهر هرات نصب شود.

محمد سلیم تر کی شاروال هرات گفت: بیشتر از 90 پایه از این سولر هاآفتابی پس از نصب از سوی افراد ناشناس به سرقت برده شده است.

آقای تره کی ميگويد: آنان این موضوع را با مقام های مسول در میان گذاشتند ولی تاهنوز عاملان این سرقت ها بازداشت نگردیدند.

شاروال هرات همچنان بااشاره به دست آورده های آن اداره در جریان سال 1392 گفت: که نزدیک به 40 کیلومتر از جاده های شهر هرات با هزینه ای بالغ بر 750 میلیون  افغانی اسفالت گردیده است.

به گفته او هزينه اسفالت اين جاده ها ازبودجه انكشافي شاروالي هرات پرداخت ميگردد.

مسولان اداره شاروالی هرات میگویند: برنامه های گسترده ی را بمنظور خدمات بیشتر شهری روی دست دارند که آنرا در سال آینده تطبیق خواهند کرد.

سرقت سولر های های آفتابی  از یک سو و واسفالت جاده ها ازسوي ديگر درحالي ازسوي مسئولان شاروالي هرات مطرح ميگردد، كه شماری از شهروندان هرات خواهان نظارت دقیق از روند مصرف بودجه شاروالی هستند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top