شهروندان هرات درپیشروی کنسولگری هندوستان خیمه تحصن به پا کردند

باشنده گان اطراف کنسولگری هندوستان درهرات برای دومین روزاعتراضی دست به تحصن زده اند. این مردم یکروز پس از آنكه نمايندگي كنسولگري هندوستان در این ولايت هرات هدف حمله گروهي از مهاجمان قرار گرفت، دریک تجمع مسالمت آمیز خواهان نقل مكان دفترکنسولگری هند از اماكن مسكوني به محل ديگري شدند.

سحرگاهان صبح جمعه گذشته شماري از مهاجمان برساختمان قنسولگری کشور هندوستان در هرات حمله کردند، كه پس ازحدود 10 ساعت درگیری با نیروهای امنیتی با کشته شدن همه حمله کننده گان جنگ خاتمه یافت.5/25/2014 10:05 AM

اما حالا باشنده گان هرات که در کنار دفترکنسولگری كشورهندوستان سکونت دارند نیز از حضور اين دفاتر در اماكن مسكوني ابراز نگرانی می کنند.

نگرانی شهروندان ولايت هرات تا جایی رسیده که حتی گفته میشود: شماری از خانواده های که در کنار کنسولگری هند زندگی می کنند، خانه های شان را نيز ترک نموده و به جاي ديگرانتقال داده اند.

شهروندان هرات میگویند: نمایندگی کنسولی کشورهند در مجاورت ساختمان های مسکونی و محل عبور و مرور عابرین پیاده قرار گرفته است كه در درروزحمله این دفتر خسارات هنگفت مالی وروانی برای باشنده گان اطراف این دفتربه بارآمده است.

این مردم میگویند: درصورتیکه دولت به خواسته های شان عمل نکند، آنان درروزهای آینده چهارراهی آمریت را نیز که منتهی به کنسولگری هندوستان میشود مسدود خواهند نمود.

از سوي دیگر شماري از آگاهان در هرات مي گويند: نمایندگی های سیاسی را باید دولت تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دهد درغیر آن وجود دفاترشان در محلات مسکونی می تواند خالی از خطر نباشد.

به گفته این کارشناسان:اگر استخباارات منطقه حمله مشابه‌اي را بالاي يكي ديگر از كنسولگري ها انجام دهد، باعث نگراني مردم گرديده و در صورت بروز همچو حوادثی تاثيرات منفی بالاي مردم اثرگذارخواهد شد.

ازسوی دیگر مقامات محلی درهرات می گویند: قرار است بزودی هیئت بلند پایه ی ازکشورهندوستان به افغانستان وازآنجا همراه با هیئت افغانی به منظور حل این معضل به هرات سفرنماید.

کنسولگری هند درهرات به منظور جلوگيري از حوادث یک جاده عمومی را که دو جهارراهی بزرگ شهرهرات را به هم وصل میکند ومحل عبور و مرور روزانه صدها تن و ده ها وسایط نقلیه میباشد را مسدود ساخته است.

درگذشته نیز درپی اعتراضات مردمی، مقامهای محلی هرات گفته بودند که تلاش دارند تا مکان های مناسبی را برای برخی از نمایندگی های سیاسی کشورهای منطقه و جهان ازجمله کنسولگری کشورهندوستان که در بین خانه هاي مسکونی قرار گرفتند را جستجو کنند.

این درحالیست که حدود هفت ماه قبل یک گروه ازحمله کننده گان انتحاری حوالی ساعت 5:30 صبح برساختمان قنسولگری کشور آمریکا در هرات حمله کردند كه در نتيجه بيش از 30 تن كشته و زخمي شدند.

کنسولگری‌های کشورهای هند، پاکستان و ایران در فاصله تقریبا نزدیک به هم قرار دارند که تنها کنسولگری كشورایران دارای ساختمان با مالکیت آن كشور بوده و کشورهای هند و پاکستان در ساختمان های کرایه ای به سر می برند.

ولايت هرات از جمله شهرهاي مهم تجارتی در کشور به حساب می آید كه هم اکنون نمايندگي هاي سياسي کشورهای ایران، امریکا، پاکستان، هندوستان و ترکمنستان در این ولایت فعاليت دارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top