شکایت باشنده گان هرات ازغصب زمینهای شان توسط زورمندان

افزایش روز افزون غصب زمین های دولتی و غیر دولتی در هرات باعث نگرانی باشنده گان این ولایت گردیده است. شماری ازمردم که هرات که دردوروزپی درپی به اداره محلی هرات مراجعه میکنند میگویند: افراد زورمند،زمنیهای آنها را غصب نموده وبرخی مقامهای محلی نیز ازغاصبین زمین حمایت میکنند. درهمین حال والی هرات نیز تائید میکند که شماری ازمسئولان اداره های محلی درهرات ازغاصبین زمین حمایت میکنند.Picture1

شماری ازباشنده گان ولسوالی انجیل هرات که امروزدرپیش روی مقام ولایت گردهم آمده بودند میگویند: نزدیک به صد جریب زمین های علفچر آنان توسط یکتن اززورمندان غصب گردیده است و برخی ازمقامهای محلی نیزازفرد غاصب حمایت میکنند.

از سوی دیگر شماری دیگر از شهروندان هرات با مراجعه به دفتروالی هرات ادعا میکنند که زمینی را که تحت مالکیت آنها قراردارد مورد غصب زومندان قرارگرفته است و مقامهای دولتی نیز ازآن پشتیبانی میکنند.

این مردم میگویند: اگر جلو غاصبین زورمند گرفته نشود، در آینده نزدیک شاهد غصب هزاران جریب زمین دیگر دولتی می باشند.

درهمین حال والی هرات نیز‌ازغصب زمین های دولتی و غیر دولتی در این ولایت اظهار نگرانی کرده  می گویند: که این زورمندان ارتباط مستقیم با مسئولان محلی و مقامات بلند رتبه حکومتی در مرکز دارند .

سید فضل الله وحیدی والی هرات گفت: اسناد این مردم توسط مراجع مربوطه بررسی میگردد، درصورتی که ثابت گردید که زمین شان غصب گردیده است، بزود ترین فرصت این زمینها ازغاصبین پس گرفته خواهد شد و عاملین آن نیز مورد پیگرد قرارخواهند گرفت.

غصب زمین های دولتی و غیر دولتی نه تنها در هرات، بلکه در تمام نقاط کشور ادامه دارد اما در سال گذشته اداره اراضی افغانستان توانست که در بعضی از نقاط کشور صد ها جریب زمین را از نزد این غاصبین دوباره بگیرد.

مسوولان ولایت هرات می گویند: که مافیای زمین با حمایت برخی از مقام های بلند رتبه دولتی زمین ها را غصب می کنند و از حمایت قوی برخوردار اند.

با آنهم مقامهای محلی میگویند: تلاش دارند که در سال جاری برنامه جلوگیری و باز پس گیری زمین های دولتی و غیر دولتی را به حمایت مقامات دولتی ،نهادهای جامعه مدنی وهمکاری مردم آغاز نمایند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top