عملیات تصفیوی در ولایت فراه تا کنون ادامه دارد

مقامات امنیتی در غرب افغانستان میگویند تا کنون عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان و خارجی در ولایت فراه جریان داشته و تا به حال دوازده تن از طالبان مسلح به نیروهای دولتی تسلیم شدند.

این عملیات از یکهفته به این سو در ولسوالی خاک سفید فراه از سوی سربازان اردو ، پولیس و نیروهای آیساف راه اندازی گردیده است که تا به حال ادامه دارد.

محمد غوث ملیار آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت فراه امروز در یک مصاحبه اختصاصی با ما گفت تا به حال بیش از 20 تن از طالبان مسلح در جریان این عملیات کشته شدند و دست کم 12 تن دیگرشان بعد از آنکه از سوی نیروهای امنیتی افغان و خارجی محاصره گردیدند تسلیم شدند.

وی افزود در این عملیات که به منظور پاکسازی ولسوالی خاک سفید از وجود طالبان مسلح راه اندازی گردیده است شش تن از سربازان اردو و پولیس ملی زخمی شدند.

آقای ملیار میگوید در حال حاضر بیش از 70 تن از مخالفین دولت در یک منطقه کوهستانی از سوی نیروهای دولتی تحت محاصره قرار گرفتند.

گفته میشود روزانه چندین تن از طالبانی که تحت محاصره دولت قرار گرفتند بخاطر حفظ جان خویش تسلیم دولت میشوند.

گروه طالبان تا به حال در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

بر بنیاد یک خبر دیگر یک تن از قوماندانان سرشناس مخالف دولت در ولسوالی چشت هرات درعملیات مشترک نیروهای امنیتی دستگیر شد.

فرد مظنون که متهم به طرح ریزی واجرای عملیات های تروریستی میباشد، نیمه های شب گذشته درعملیات مشترک واحدهای ضد تروریزم، واکنش سریع وآیساف همراه بامقداری اسلحه وتجهیزات جنگی از ولسوالی چشت هرات دستگیرشده است .

گفته میشود فرد مظنون بازمحمد نام دارد و برادر داکترعبدالرحمن یک تن از فرماندهان سرشناس مخالف مسلح دولت است  که چندی قبل دستگیرشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top