فراغت دوصد خانم از یک دوره آموزشی معلوماتی در هرات

دوصد تن از زنان در ولایت هرات از برنامه های آموزشی کامپیوتر، رهبری و مدیریت که به کمک مالی سفارت ایالات متحده آمریکا راه اندازی شده بود مستفید گردیدند.

در اعلامیه منتشر شده از جانب قنسولگری ایالات متحده آمریکا در هرات گفته شده که حدود 200 تن از خانمها و دخترانی که فارغین لیسه میباشند برای مدت 6 ماه مهارتهای جدید را برای استفاده از کمپیوتر و تکنالوژی معلوماتی، با موضوعات رهبری و مدیریت فرا گرفتند.

در اعلامیه منتشر شده آمده است که آقای براد هنسن سرقنسول ایالات متحده آمریکا در هرات خطاب به فارغین این دوره آموزشی گفت: در گذشته طالبان فرصتهای آموزشی را از دخترها و خانم ها گرفته بودند اما در حال حاضر مهارتهای جدید شما چیزی است که هیچ کس نمیتواند آنرا از شما بگیرد.

موصوف همچنان علاوه کرد که خوشبختانه امروز دولت افغانستان با کمک جامعه جهانی یک ماموریت مهمی را شروع نموده تا نسل آینده افغانستان را آموزش داده و زمینه آموزش را نیز برای کسانی فراهم نماید که از نسل فعلی هستند و از نعمت آموزش در دوران جوانی محروم بودند.

در ختم محفل اشتراک کننده گان ضمن دریافت تقدیرنامه از سفارت ایالات متحده آمریکا بخاطر راه اندازی این دوره آموزشی قدردانی نمودند و گفتند که با آموختن مسایل یاد شده ما قادر خواهیم بود تا وظایف مناسبی را بدست آوریم و مصدر خدمت به جامعه خود باشیم.

آنان همچنان راه اندازی هچو دوره های آموزشی را در افزایش حضور زنان در عرصه های مختلف موثر عنوان نمودند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top