فراغت 20 تن از اطفال بی بضاعت از یک دوره آموزشی خبرنگاری درهرات

بیست تن از اطفال یتیم و دارای معلولیت که آموزشهای لازم خبرنگاری را از سوی اساتید مجرب در رادیو کلید هرات فرا گرفته بودند امروز اسناد فراغت شان را کسب نمودند.

سید محمد رضا هاشمی مسول رادیو کلید هرات امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت این اطفال که بین سنین 13 تا 15 سال هستند در جریان سه ماه، آموزشهای لازم خبرنگاری را از سوی اساتید مسلکی فرا گرفتند و در مدت 5 ماه دیگر، کار عملی شان را به صورت مسلکی انجام دادند.

وی افزود این پروژه به همکاری اتحادیه اروپا تحت چوکات کمپاین تغیر زنده گی از سوی رادیو کلید هرات راه اندازی گردید و قرار است در آینده نزدیک دوره های مشابه ای از سوی این اداره دایر گردد .

بنا به اظهارات وی هدف از تطبیق این برنامه فراهم نمودن زمینه شغل برای افراد یتیم و دارای معلولیت و همچنان رفع مشکلات فعلی اجتماع میباشد.

آقای هاشمی همچنان میگوید قرار است سه تن از این افراد در رادیو کلید هرات کار نمایند و متباقی شان بنا به لزوم دید اقارب شان به سایر رسانه ها معرفی گردند.

گفتنیست این برای اولین بار است که اطفال بی بضاعت در هرات از سوی  یک رسانه مستقل آموزشهای لازم خبرنگاری را فرا میگیرند.

این در حالیست که در گذشته چندین بار نهادهای حمایت کننده از حقوق اطفال در هرات از بی توجه بودن دولت از وضعیت کودکان بی بضاعت در این ولایت شکایت نموده بودند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top