فراهم شدن زمینه‌ی کار برای ۴۰۰ زن در یک مرکز پروسس و تولید زعفران در هرات

یک مرکز تولید و بسته‌بندی زعفران در ولایت هرات که نزدیک به یک میلیون دالر سرمایه‌گذاری کرده، برای دست‌کم ۴۰۰ زن زمینه‌ی کار را فراهم ساخته است.

قاسم الکوزی رییس این مرکز تولید و پروسس زعفران در ولایت هرات می‌گوید در این مرکز، ۵۰۰ خانم به صورت روزانه کار می‌کنند که دست‌مُزد هر کارگر در روز ۱۶۰ افغانی است.

او گفت در فصل حاصلات زعفران، این کارگران روی پروسس و بسته‌بندی زعفران کار می‌کنند و تاکید کرد که پس از ختم فصل برداشت زعفران، این کارگردان به پروسس و بسته‌بندی میوه‌جات خُشک مصروف می‌باشند.

الکوزی افزود که در این مرکز حدودا یک میلیون دالر سرمایه‌گذاری شده است و سالانه بین هشت تا ده تُن زعفران از این مرکز به خارج از کشور ارسال می‌گردد.

شماری از زنان شاغل در این مرکز می‌گویند که هر چند این معاش کفایت زندگی‌شان را نمی‌کند اما در شرایط کنونی فراهم شدن زمینه‌ی کار برای شان، جای خرسند است.

آنان از حکومت می‌خواهند تا زمینه‌ی کار آفرینی را برای زنان و مردان فراهم سازند.

از سوی هم، مسوولان اداره زراعت و مال‌داری در ولایت هرات می‌گویند که تولید و بسته‌بندی زعفران برای حدود ۲۰ هزار خانواده به‌طور مستقیم زمینه‌ی کار را فراهم می‌کند.

بشیراحمد احمدی، مدیر امور زراعتی ریاست زراعت و مال‌داری در هرات می‌گوید که همه ساله با آغاز فصل برداشت حاصلات زعفران، برای حدود یک میلیون نفر به‌گونه‌‌ی مستقیم و ‌غیرمستقیم فرصت کاری فراهم می‌شود.

گفتنی است که در حال حاضر ۳۰ شرکت تجاری در ولایت هرات در بخش زعفران فعالیت دارند.

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top