كشف دو كارخانه اي بزرگ توليد موادسوختي بي كيفيت درهرات

دو کارخانه ی بزرگ تولید تیلهای فاسد در ولایت هرات، کشف و متلاشی شد. مسئولین دولتی در ولایت هرات میگویند: از این دو مرکز بیش از 100 تن مواد خام تولید تیل بی کیفیت ضبط گردیده است. گفته ميشود: 3 فرد که یکتن از آنان مسئول این کارخانه ها میباشد از سوی پلیس دستگیر شده اند.

دو كارخانه ي بزرگ توليد تيلهاي فاسد شده درولايت هرات كه گفته ميشود:دراین کارخانه ها گریس و تیل تی یک(T 1) با یکدیگر مخلوط واز آن تیل دیزل به دست می آمده است، توسط نيروهاي امنيتي كشف ودروازه آن با حضورهيت سارنوالي هرات مسدود گرديد.

خسرو عبدالله رئیس اداره ی مواد نفتی ولایت هرات گفت: در این کارخانه ها که در منطقه ی شهرک آریانای سرک اسلام قلعه موقعیت دارد، چندین دستگاه پالایش ضایعات نفتی موجود است که از آنان برای تولید تیلهای فاسد پطرول و دیزل استفاده صورت میگرفت.

او میگوید: از این کارخانه ها 110 تن از مواد خام تولید تیلهای بی کیفیت به دست آمده است.

درهمين حال دراعلاميه خبري كه ازسوي قومانداني امنيه هرات  به رسانه ها منتشرگرديد آمده است كه: از این کارخانه ها 400 بیرل گریس، 80 بیرل مواد سوخته شده تیل تی یک، 4 دستگاه مخلوط کن گریس و تیل تی یک و 8 دستگاه تصفیه کننده تیل نیز کشف و ضبط گردیده است.

ازسوي ديگر رئيس مواد نفتي  ولايت هرات گفت: افراد دستگيرشده كه سه تن ميباشند، با اسناد جعلی دست به تاسیس ذخیره گاه مواد نفتی زده بودند.

وی افزود: مواد به دست آمده ضبط و به منظور تحقیقات بیشتر در اختیار کارشناسان مواد نفتی در مرکز کشور قرار خواهد گرفت.

این کارخانه ها در حالی کشف میشوند که شماری از مردم ولایت هرات از موجودیت تیلهای بی کیفیت در بازارها ابراز نارضایتی میکنند.

آنان مهمترین دلیل این روند را بی توجهی مسئولین اداره ی نفت هرات عنوان میکنند.

در حال حاضر در هرات صدها تانک تیل و دوکان تیل فروشی فعالیت دارد که گفته میشود: از تیلهای تحت فروش آنان نظارت درستی از جانب دولت صورت نمیگیرد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top