مردم غور خواهان دستگیر عاملان کشتار دسته جمعی در این ولایت هستند

شماری از اعضای جامعه مدنی، مسوولان اداره های ملکی و نظامی و باشندهای ولایت غور، صبح امروز با برپا کردن خیمه های اعتراضی، خواهان به دادگاه کشانده عاملان کشتار دسته جمعی دراین ولایت شده اند.اعتراض کننده ها از دولت می خواهند تا به زودترین فرصت، عاملان قضیه کشتار 14 فرد ملکی در شب 27 ماه مبارک رمضان را دستگیر و در حضور مردم مجازات نماید. پیش از این نیز والی غور اعلام کرده بود که ملا رحمت الله چندی پیش با وساتط وکلای مردم غور در پارلمان از زندان آزاد شده بود و عامل قتل این 14 فرد ملکی در این ولایت می باشد.

شماری از اعضای جامعه مدنی و باشنده های ولایت غور دست به اعتراض گسترده زده و خواهان مجازات شدید برای عاملان قتل کشتار دسته جمعی در این ولایت شده اند.Picture1

اعتراض کننده ها از دولت می خواهند تا نام های وکلای که در آزادی ملا رحمت الله عامل اصلی کشتار 14 فرد ملکی در غور می باشد را افشا کرده تا مردم بدانند به چی کسی رای داده اند.

از سوی هم شماری از مردم نیز خواهان این هستند که این فرد باید به زودترین فرصت دستگیر گردد و در حضور مردم مجازات شود تا درسی برای دیگران باشد.

با این حال محمدفهیم قایم قومندان امنیه ولایت غور نیز با شدیدترین الفاظ این عمل مخالفان مسلح دولت را تقبیح کرد و به مردم وعده داد تا این فرد را دستگیر کرده و مجازات نماید.

اما سیدانور اعلارحمتی والی غور از کمبود نیرو به خاطر از بین بردن لانه های دشمن در این ولایت سخن می گوید.

اقای رحمتی می افزاید که بار ها کمبود نیروی پولیس و اردو در این ولایت را به مرکز انتقال داده است اما تا اکنون پاسخ مثبتی در این مورد دریافت نکرده است.

او گفت که اگر دولت نیروی بیشتری در این ولایت اعزام کند به زوترین فرصت لانه های دشمن از بین خواهد رفت.

در شب 27 ماه مبارک رمضان مخالفان مسلح 14 فرد ملکی به شمول زنان و کودکان ار به گلوله بسته و تیر باران کردند که این عمل مخالفان مسلح با واکنش های تند داخلی خارجی به همراه بود.

پس از این رویداد والی غور اعلام کرد که این رویداد به دستور ملا رحمت الله یک تن از مخالفان مسلح دراین ولایت صادر شده است.

او گفت که ملا رحمت الله درزندان ولایت غور زندانی بود و با وساتط وکلای مردم غور در پارلمان و بزرگان قومی از زندان آزاد گردید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top