معترضان در غور: این ولایت را مانند سال های گذشته فراموش نکنید

ده‌ها تن از باشنده‌گان، فعالان مدنی و اعضای شورای ولایتی غور به علت نامتوازن‌بودن سند بودجه سال ۱۳۹۹ و در نظرنگرفتن هیچ پروژه ملی برای این ولایت، اعتراض کرده‌اند.

محمدحسن حکیمی، از فعالان مدنی در غور می گوید وعدۀ رییس جمهوری کشور این بود که ما قفل مناطق مرکزی را میشکنانیم و محرومیت مناطق مرکزی را از بین می‌بریم ولی تا هنوز عملی نشده.

او می گوید باید در بودجه سال ۱۳۹۹ آسفالت شاهراه غور – کابل نیز گنجانیده شود و همچنان بودجه به خاطر تکمیل پروژه بند برق پوزلیچ نیز درج گردد.

معترضان به سران حکومت و وزارت مالیه هشدار می‌دهند که اگر بودجۀ، آسفالت سرک غور – کابل و همچنان غور – هرات، درج سند بودجۀ ملی نشود دست به نافرمانی مدنی خواهند زد.

عبدالحمید ناطقی، عضو شورای ولایتی غور می‌گوید، در صورتی‌که به این خواست‌های‌شان توجه نشود در هماهنگی با مردم به اعتراضات‌شان ادامه خواهند داد.

وی افزود که حکومت مرکزی در سال های گذشته این ولایت را به باد فراموشی سپرده است.

اما عبادالله درمان، معاون سخنگوی وزارت مالیه در گفتگو به رسانه ها ادعای نامتوازن‌بودن سند بودجه را رد می‌کند و می‌گوید که سند بودجۀ سال آینده بر بنیاد برنامه‌های وزارت‌‌های مربوط تهیه شده است.

به گفتۀ او، در سند بودجه بیشتر به پروژه‌ها در ولایت‌های کمتر توسعه‌یافته اولویت داده شده است.

مجموع بودجۀ سال ۱۳۹۹ خورشیدی ۴۲۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون افغانی‌ است از این میان ۲۸۹ میلیارد آن به بودجۀ عادی و حدود ۱۳۹ میلیارد دیگر آن به بودجۀ توسعه‌یی اختصاص داده شده است.

گزارش: نذیر ایوبی

ایدیت: پدرام قاضی زاده

عضو کانال تلگرام کهندژ شوید 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top