مقامات محلی هرات: بزودی پایپ لاین گاز از ترکمنستان به هرات کشیده میشود

هیات مشترکی از مقامات محلی و مسولان اتاقهای تجارت هرات امروز  جهت صحبت روی انتقال پایپ لاین گاز و رفع مشکلات برق به کشور ترکمنستان سفر کرد.

مقامات میگویند، این هیات متشکل از والی و دوازده تن از روسای ادارات مختلف هرات می باشد که ساعت  5صبج امروز عازم کشور ترکمنستان شدند.

محی الدین نوری، سخنگوی والی هرات می گوید هدف از سفر این هیات، گفتگو با مقامات ترکمنستانی پیرامون موضوعات اقتصادی از قبیل انتقال پایپ لاین ویژه گاز از کشور ترکمنستان به شهر هرات، حل مشکلات برق و نیز صادرات سنگ مرمر به کشور ترکمنستان می باشد.

وی افزود یکی از اساسی ترین موضوعات مورد بحث در این سفر,تسریع واردات گاز به ولایت هرات است  تا اینکه سهولت های زیادتری برای وارد کنندگان گاز و تاجران افغان فراهم گردد.

گفته میشود، در جریان این مذاکرات قرار است تفاهم نامه هایی با اتاق های تجارت و تاجران ترکمنستانی به منظور  ایجاد سهولت کاری برای تاجران ترکمنستان و افغانستان به امضا برسد.

گفته می شود که پیش از این در رابطه با انتقال پایپ لاین گاز با سرکنسولگری کشور ترکمنستان مقیم هرات صحبت های مقدماتی صورت گرفته و سرکنسولگری این کشور ابراز موافقت نموده است.

مقامات محلی در هرات میگویند در حال حاضر آمادگی کامل از نظر امنیتی در مسیر انتقال پایپ لاین تا شهر هرات وجود داشته و نیز تاجران هرات نیز برای سرمایه گذاری روی این پروژه ابراز آمادگی نموده اند.

این مساله در حالی مطرح می شود که انرژی وارداتی برق از کشورهای ایران و ترکمنستان نمی تواند تکافوی انرژی صنعتی شهر هرات را نماید و به باور آگاهان انرژی گاز می تواند جایگزین خوبی برای انرژی برق در رشد اقتصاد هرات باشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top