مقامات : ولسوالی بالابلوک فراه در آستانه سقوط است

ولسوال بالابلوک فراه میگوید اگر دولت در قسمت تامین امنیت ولسوالی بالابلوک فراه اقدام جدی نکند این ولسوالی به زودترین فرصت سقوط خواهد کرد.

ملاسید محمد ولسوال بالابلوک فراه امروز در جریان یک مصاحبه اختصاصی با ما گفت که در جریان 24 ساعت گذشته 200 تن از افراد طالبان بالای مواضع نیروهای دولتی در آن ولسوالی حمله نمودند .

وی افزود در جریان این درگیری یکتن از کارمندان ریاست امنیت و دو سرباز اردوی ملی کشته و سه سرباز اردوی ملی با دو عراده رنجر از سوی طالبان مسلح اسیر شدند.

ولسوال بالابلوک فراه میگوید حملات طالبان در قریه های (تخسیر ، قلعه کال ، خواجه خدر، شیوان و سپین مسجد) آن ولسوالی صورت گرفته است.

بنا به اظهارات وی تحرکات طالبان در این روزها در ولسوالی بالابلوک افزایش یافته که این خود آنان را به شدت نگران ساخته است.

او به دولت هشدار میدهد در صورتیکه یک عملیات وسیع تصفیوی جهت متلاشی شدن گروه های مخالف دولت در ولسوالی بالابلوک فراه راه اندازی نگردد ولسوالی بالابلوک به دست طالبان خواهد افتاد.

با این حال قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان میگوید در جریان عملیات ” الفاروق ” که از اوایل روز گذشته در ولسوالی بالابلوک فراه راه اندازی شده است 19 تن از نیروهای دولتی را به قتل رساندند.

ولسوالی بالابلوک فراه همسرحد با ولایات جنوبی کشور بوده و گفته میشود در این ولسوالی طالبان خارجی نیز فعالیت دارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top