مقامها درزون غرب:ازتامین امنیت انتخابات دردوم خبرمیدهند

مقام های محلی درولایت هرات از آماده گی ها برای تامین امنیت دور دوم انتخابات اطمینان می دهند. آمر امنیت قوماندانی امنیه این ولایت به مردم اطمینان می دهد، که نیروهای مشترک امنیتی درولایت هرات میتوانند تامین امنیت انتخابات را بصورت جدی تامین نموده تا مردم همانند گذشته به پای صندوق های رای دهی بروند و رهبر آینده کشور را انتخاب کنند.011

قرار است انتخابات دور دوم به روز بیست و چهارم ماه جوزا برگذار شود، اما تامین امنیت انتخابات از نگرانی های عمده در میان مردم است.

نیروهای مشترک امنیتی افغان در دور اول انتخابات امنیت را به گونه تامین ساخته بودند که پس ازبرگذاری انتخابات 16 حمل درگوشه وکنارکشورمورد تشویق وتقدیر مردم قرارگرفتند.

اکنون که انتخابات به دور دوم رفت مردم انتظار دارند، که نیروهای امنیتی برای رفتن مردم به پای صندوق های رای دهی زمینه را گونه ای مساعد بسازند تا مردم با خیال راحت در تمامی بخش های کشوردرانتخابات شرکت کرده بتوانند و رای خودرا به صندوق ها بریزند.

جنرال محمد نادر فهیمی آمرامنیت قوماندانی امنیه ولایت هرات میگوید: ” پس ازآنکه گزارش برگذاری دوردوم انتخابات ریاست جمهوری برای آنها رسیده است، نیروهای مشترک اردوی ملی،امنیت ملی، پولیس امن ونظم عامه،پولیس سرحدی وپولیس امنیه دریک پلان مشترک برای تامین انتخابات دوردوم برنامه ریزی کرده اند.

وی افزود: “ما کاملا آماده گی داریم و از پیش در تمام نشست های امنیتی خود صحبت می کنیم و پلان می سنجیم و کوشش می کنیم امنیت این دور بهتر از گذشته باشد.”

ازسوی دیگر دگروال محمدزی شیرزاد رئیس ارکان وسرپرست لوای سوم اردوی ملی درباغیس میگوید: ” دردورگذشته هواسرد بود و اکنون که هواگرم شده است تحرکات مخالفین دولت نیز افزایش یافته است، ما تمام تدابیری را که در دور گذشته داشتیم دراین دور هم عملی می کنیم و از همه امکانات استفاده می کنیم که انتخابات به چالش کشیده نشود.”

قراراست دور دوم انتخابات در بیست و چهارم ماه جوزا برگزار گردد،که دراین دور دونامزد پیشتاز انتخابات 16 حمل “داکترعبدالله عبدالله وداکتراشرف غنی احمدزی” مردان میدان رقابت های انتخاباتی استند.

به باور کارشناسان : گرم شدن هوا و افزایش حمله های مخالفان مسلح حکومت نگرانی هایی را از احتمال برهم زدن امنیت انتخابات دور دو در نزد مردم به میان آورده است، که نیروهای امنیتی باید تلاش نمایند تا این نگرانی مردم را برطرف بسازند.

درصورتیکه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری درکشور برگذارشود ، این نخستین انتخاباتی در تاریخ کشورخواهد بود که انتقال قدرت مسالمت آمیزرا تمثیل میکند.

نیروهای امنیتی افغان در تامین امنیت دور اول انتخابات دست بالایی داشتند و پیروزمندانه از این آزمون بدر آمدند، اینکه نظامیان افغان در تامین امنیت دور دوم انتخابات تا چی اندازه موفق خواهند بود، درآینده نزدیک معلوم خواهد شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top