منحل شدن هشتمین شرکت خصوصی امنیتی در غرب افغانستان

يك شرکت امنيتي خصوصي كه بصورت غير قانوني در ولایت هرات فعاليت داشت امروز توسط نيروهاي امنيتي خلع سلاح و منحل گرديد.

در پي صدور حكم رئيس جمهور افغانستان مبني بر انحلال و خلع سلاح شرکت هاي امنيتي خصوصي ، اين هشتمین شرکت امنيتي در غرب افغانستان است كه از سوي نيروهاي دولتي منحل ميگردد.

عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندان زون 606 انصار در غرب افغانستان گفت این شرکت امنیتی بنام “کمپاس” میباشد و در حدود صد میل سلاح سبك و سنگين نيز از اين شرکت به ذخیره گاه محافظت عامه آن قوماندانی منتقل شده است .

وي ميگويد در حال حاضر چندین شرکت امنيتي خصوصي دیگر در ولایت هرات با مجوز رسمي فعاليت دارند اما بر اساس حكم رياست جمهوري كشور اين شرکت ها نيز بزودي خلع سلاح و منحل خواهند گرديد.

موضوع انحلال و خلع سلاح شرکت هاي امنيتي خصوصي كه مسووليت انتقال كاروان هاي اكمالاتي قواي خارجي و تامین امنیت موسسه های غیر دولتی را بدوش دارند ، چندي قبل در پي افزايش ناامني ها و نشر اخبار مبني بر دست داشتن برخي از ين شرکت ها در اخلال امنيت ، از سوي رئيس جمهور كرزي مطرح گرديد.

شماري از كارشناسان نيز انحلال شرکت هاي خصوصي امنيتي را در تامين امنيت موثر ميدانند اما ميگويند بايد دولت كارمندان امنيتي اين شركت ها را در صفوف نیروهای اردو و پلیس ملي جابجا نمايد تا اين افراد بدليل بيكاري مجبور به همكاري با مخالفین دولت نگردند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top