نشست علمای اهل سنت و تشیع در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات

در نشستی که با حضور شمار زیادی از علمای اهل سنت و تشیع ولایت هرات در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات برگزار شده بود، پیرامون راه های رسیدن به همبستگی صحبت شد.

مولوی سیداحمد آخوندزاده رئیس شورای اخوت اسلامی در ولایت هرات گفت: یکجا بودن و همبستگی میان امت اسلامی باعث میشود تا دست بیگانگان و سلطه جویان از سر کشورهای مسلمان کوتاه شود.

آقای آخوندزاده که از روحانیون سرشناس ولایت هرات به شمار میرود افزود، از اساسی ترین دستورات اسلام به مردم، پایه گذاری هم پذیری و اخوت اسلامی میباشد و آیات قرآن بهترین سند برای این مبحث میباشد.

در همین حال احمدعلی جبرئیلی مسئول حوزه ی علمیه ی صادقیه گفت: کشورهای بیگانه با ایجاد نفاق میان جوامع اسلامی قصد دارند تا بر پیکره ی دین مبین اسلام ضربه وارد نمایند.

وی میگوید باید با سعی و همبستگی راه مسلمانان از بیگانگان دین ستیز جدا شده و در راستای بلند ساختن وحدت مسلمین تلاش صورت گیرد.

شماری دیگر از علمای حاضر در محفل، نقش جمهوری اسلامی ایران را در استحکام وحدت اسلامی مهم خوانده وگفتند مسئولین جمهوری اسلامی از افرادی میبباشند که تامین وحدت اسلامی را مهمترین هدف عقیدتی و دینی خود میخوانند.

گفتنی است سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات، همه ساله محافل گوناگونی با حضور علما، فرهیختگان و فرهنگیان ولایت هرات، برگزار میکند که از سوی مقامات ایرانی این مراسم جهت بیشتر شدن دوستیها و وحدت میان ایران و افغانستان عنوان میشود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top