هلاکت 24 تن بر اثر جاری شدن سیلاب در ولایت غور

بر اثر جاری شدن سیلاب در ولایت غور 24 تن هلاک و نه تن دیگر به شدت زخمی شدند.

مقامات محلی در ولایت غور میگویند این سیلاب در جریان 48 ساعت گذشته ده ها منزل مسکونی و هزارن جریب زمینهای زراعتی را نیز از بین برده است.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور میگوید به اساس سروی انجام شده سیلاب در ولسوالیهای تولک، شهرک، چهارسده، دولت یار و شهر چغچران مرکز ولایت غور 24 تن را هلاک و نه تن دیگر را مجروح نموده است.

وی افزود این سیلاب ده ها منزل مسکونی، چندین پایه پل و پلچک به همراه صدها جریب زمینهای زراعتی را نیز ویران کرده است.

بنا به اظهارات وی این سیلاب ویرانگر دیورا استنادی ” منار جام ” یکی از بناهای بزرگ تاریخی افغانستان که در لست میراثهای فرهنگی جهان نیز ثبت شده است در ولایت غور تخریب نموده و امکان دارد خسارات بیشتری را به این بنای باستانی وارد نماید.

آقای خطیبی میگوید تا کنون هیچ کمکی از سوی نهادهای کمک کننده در این عرصه نشده است .

وی از مسولین در مرکز کشور خواست تا کمکهای فوری را به آسیب دیده گان این حادثه طبیعی در ولایت غور ارسال نموده تا از تهدیدات احتمالی جلوگیری شود.

در همین حال مسولان ریاست مبارزه با حوادث طبیعی در غرب افغانستان میگویند تیمهای امدادرسانی را به محل رویداد اعزام نمودند تا خسارات ببار آمده و عمق فاجعه را مورد بررسی قرار دهند.

خبرهای رسیده از ولایت هرات نیز حاکی از آن است که بارنده گی شدید وجاری شدن سیلاب در ولسوالیهای اوبه و چشت این ولایت نیز خسارات هنگفت مالی را از خود بر جای گذاشته است.

گفته میشود در این حادثه طبیعی منازل مسکونی و باغهای مردم بیشترین خسارت را دیده اند.

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top