والي هرات: مبارزه با مافيايي غصب اراضي را بصورت جدي ادامه ميدهيم

مسئولان محلی در ولایت هرات تلاش جدی و پیاپی خود را برای مبارزه با باندهای مافیایی غصب زمینهای دولتی آغاز نمودند. گفته ميشود: از آغاز هفته ی جاری تا کنون ده ها جریب زمین غصب شده باز گرفته شده و بیش از ده تن در این رابطه دستگیر شده اند.اين مسئولان همچنان میگویند: علاوه برغصب شماری از زمینهای ریاست حج و اوقاف این ولایت صداها جريب زمين هاي مربوط رياست زراعت هرات نيزتوسط زورمندان غصب گرديده است.

صد‌ها هزار جریب زمین دولتی بکر و بایر، دشت‌ها، تپه‌ها، علفچرها موجود است که توسط افراد مختلف و مردمان محل درمناطق مختلف ولايت هرات غصب گرديده است.

داوود شاه صبا والی هرات میگوید: تلاشهای جدی جهت مقابله و مبارزه با غاصبین زمینهای دولتی ولایت هرات که حامیان بلند پایه ی دولتی در مرکز کشور دارند، آغاز شده است وبه ‌زودی زمینی‌های غصب‌شده را استرداد خواهند نمود.

وي افزود: اداره ی محلی هرات توانسته تا در چند روز گذشته ده ها جریب زمین دولتی به ارزش حداقل 30 میلیون دالر را از چنگ باندهای مافیایی غصب اراضی بیرون آورد.

والي هرات همچنان ميگويد: در رابطه با از بین بردن گروه های غصب زمینهای دولتی، تلاشها و پیگیریهای مقامهای محلی ولایت هرات همچنان ادامه خواهد داشت.

ازسوي ديگر: فقیراحمد بیانگر رئیس اداره ی زراعت ولایت هرات میگوید: 65 هزار جریب زمین كه مربوط به آن  رياست ميگردد، در کنترل غاصبین اراضی قرار دارد.

وي ميگويد: وجود این مقدار زمین در نزد افراد سودجو ضربه ی محکمی را به دولت و مردم وارد میکند.

علاوه بر این‌ که اکثر زمین‌های دولتی توسط زورمندان غصب شده است، گفته ميشود: برخی از بنگاه هاي راهنما‌ي معاملاتي نیز دست به خرید و فروش ملکیت‌های دولتی می‌زنند که وحتي درمواردي يك نمره زمين را براي چندين نفربفروش ميرسانند.

این تلاشها در حالی صورت میگیرد که والی هرات چندی پیش در گفته هایش، یکی از مهمترین وظایف مسئولین امنیتی را مبارزه با غصب زمینهای دولتی عنوان کرده بود.

معضل غصب زمین‌های دولتی در ولايت هرات اکنون به یک موضوع درد سر‌ساز تبدیل شده است كه به گفته والي هرات تلاش هاي جدي جهت دوباره استرداد هزارن جريب زمين غصب شده دراين ولايت بصورت جدي جريان دارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top