والی بادغیس: دولت مرکزی تا به حال به سیلاب زدگان کمک نکرده است

نیروهای اردوی ملی درحوزه غرب کشور و مقام ولایت بادغیس برای آسیب دیده گان سیلاب درآن ولایت کمک های مالی ونقدی نمودند.rrr

به گفته این مقامها بیشتر از300 فامیل براثر سرازیر شدن سیلاب درشب جمعه گذشته متضرر گردیده اند که ازاین جمله صد خانواده را خطر جدی نبود امکانات اولیه تهدید میکند.

درپی سیلابهای اخیر درولایت بادغیس 14 تن کشته وصدها خانه، دوکان وزمینهای زراعتی باشنده گان آن ولایت خسارات دیده است.

احمد الله علیزی والی بادغیس گفت: این سیلابها که ناشی از بارندگیهای شدید بود، نزدیک به 500 خانه مسکونی ودوکان را تخریب و به صدها جریب زمینهای زراعتی نیز خساره وارد کرده است.

ازسوی هم مقامهای قوماندانی قول اردوی 207 ظفر روزگذشته برای صد خانواده مواد اولیه خوراکی وپوشاک را ازبخش حالت اضطرار آن قوماندانی توزیع نمود.

جنرال تاج محمد جاهد میگوید: توزیع این مواد به صد خانواده ی صورت گرفته است، که به کمک های فوری نیازداشته اند.

ازسوی هم والی بادغیس میگوید: مقداری مواد را ازبخش حالت اضطرار آن ولایت وهمچنان وجع نقد برای این خانواده ها توزیع کرده است.

وی افزود: تا به حال هیچ نوع کمک دیگری ازسوی دولت مرکزی صورت نگرفته است و رئیس جمهوری کرزی وعده داده است که بزودی کمکهای مالی را برای تمامی آسیب دیده گان این حادثه طبیعی خواهد نمود.

درهمین حال شماری ازوارثین کشته شده گان و آسیب دیده گان این حادثه طبیعی که خانه،دکان وزمینهای زراعتی شان دراثر جاری شدن سیلاب ازبین رفته است ازدولت میخواهند تا به آنها کمک نماید.

آنان میگویند: همه ی سرمایه های ها دست داشته شان دراین حادثه طبیعی ازبین رفته است و برای دوباره احیای آن نیازمند کمکهای بیشتر ازسوی دولت میباشند.

این درحالیست که والی بادغیس میگوید: کمک به تمامی افرادی  که ازاثراین رویداد خساره مند شده اند، از توان اداره محلی نیست و دولت مرکزی باید دراین مورد توجه جدی نماید.

توفان شدید و بارش سنگین باران شب جمعه قبل در ولایات غربی کشور آغازگردید، که نا نیمه های شب ادامه داشت که درولایت بادغیس علاوه بر تلفات جانی، خسارات گسترده مالی نیز برجای گذاشته است.

دراین سفر قوماندان قول اردوی 207 ظفر و نیروهای امنیتی درولایت بادغیس بخاطر همکاری با مردم و جلوگیری ازوارد شدن خسارات بیشتر به باشنده گان آن ولایت، مورد تقدیر قرارگرفتند.

گزارش: پدرام

ادیت: شعیب

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top