والی نیمروز: در انجام پلان های 100 روز نخست موفق بوده ایم وبرای 100 روز دوم برنامه ریزی کرده ایم

اداره ی محلی ولایت نیمروز طی یک نشست خبری از اجرات پلان نخست 100 روز نخست کاری و از ترتیب پلان دوم 100 روز دوم خبرداد. این کنفرانس مطبوعاتی با حضور روسای دوایر ملکی و نظامی، رئیس و اعضای شورا های ولایتی، علما، صلح، متنفذین و اعضای جامعه مدنی، زنان و جوانان به حضور رسانه ها برگذار شد.

انجینر محمد سمیع والی ولایت نیمروز میگوید: که اداره ی محلی نیمروز درتطبیق پلان اول به چالشی مواجه نشده و درمجموع به انجام آن موفق بوده است.

وی افزود: توجه به تمثیل حکومت داری خوب بطورمتوازن در شهر و ولسوالی ها، تامین امنیت، جلب وجذب نیروهای امنیتی، مبارزه با فساد، جلوگیر ی از غصب زمین های شخصی و دولتی، تقویت سکتور صحت، تطبیق و راه اندازی کماپاین های واکسینانسیون بخصوص پولیو در تمام نقاط ولایت نیمروز بصورت Picture1جدی و همگانی صورت گرفته است.

همچنان: ایجاد انسجام وهماهنگی بین ارگانهای امنیتی، عدلی، قضایی، شوراهای ولایتی، علما، تجار و جامعه مدنی، توجه به نقش زنان و جوانان در مشارکت های اجتماعی و حکومت داری، رعایت اصل جندر و تسهیل در امر استخدام زنان در ادارات دولتی ازجمله موارد دیگری بود که از سوی والی نیمروز ازجمله دستآوردهای 100 روز نخست عنوانن گردید.

والی نیمروز همچنان در مورد بکار انداختن پروژه های متوقف شده  افزود: فاز دوم پروژه  حیاتی بندکمال خان، فاز دوم پروژه ملی میدان هوایی و فاز اول پروژه شبکه تامین آب آشامیدنی شهر زرنج تکمیل گردیده است، است و بزودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انجنیر محمد سمیع گفت که در پلان 100 روز نخست، توجه جدی به سکتورهای عوایدی ولایت معطوف شده بود، که در سه ماه گذشته، رشد فزاینده و بی سابقه ای در بلند بردن عواید ملی داشته ایم.

والی ولایت نیمروز با شاره به اینکه برای جلوگیری از ضایعات برق تلاش های جدی صورت گرفته و برق زرومندان قطع و افرادی خاطی به مراجع عدلی و قضایی معرفی میشوند گفت: در انکشاف و بهبود تعلیمی معارف نیز توجه ویژه بعمل آمده که ارتقای کمی و کیفی آن در مرکز و ولسوالی ها متوازن شده است و ازجمله 26 باب مکاتبی که در گذشته در سطح ولسوالی ها مسدود بوده 13 باب آن بازگشایی گردیده است.

انجینر محمد سمیع والی نیمروزگفت: پدیده مواد مخدر یکی از بلاهای خانمان سوزیست که به عنوان یک چالش جدی فرا راه دولت قرار داشته و در ولایت نیمروز مبارزه پیگیر در کشت، خرید، فروش، قاچاق و مصرف آن صورت گرفته است.

پلان صد روزه ی کاری مطابق به هدایت رئیس جمهور برای ادارات مرکزی ومحلی دولت وحدت ملی وضع شده است، که بعد از تدیون باید گزارش اجرات آن پس از صدروز با دولت ومردم شریک ساخته شود.

این درحالیست که شماری از باشنده گان حوزه غرب میگویند: بااینکه بیشتر از یکسال از عمر دولت وحدت ملی میگذرد، تا به اکنون روسای این حکومت دروعده های که در زمان کمپاین های انتخاباتی برای مردم ارائه کرده بودند، ناکام بوده و نتوانسته اند به وعده های خود عمل نمایند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top