والی هرات: فساد اداری در ادارات ملکی ونظامی این ولایت افزایش یافته است

والی هرات میگوید: بعد ازانتخابات فساد اداری درادارات ملکی ونظامی رشد کرده است. سید فضل الله وحیدی والی هرات که امروز درمراسم تجلیل ازهشتم ثور بیست و دومین سالروز پیروزی مجاهدین سخنرانی میکرد، همچنان گفت: که درصورتیکه انتخابات به دور دوم برود باید دربخشهای مدیریتی کمیسیون انتخابات تغیراتی به وجود بیآید. او میگوید: اگرکمیسیون انتخابات درقسمت ضعف مدیریتی اشت تغیرات مثبتی را نیآورد، این پروسه همانند گذشته با چالشهای روبرو خواهد بود.کهندژد 2

در شرایطی که طی سال های گذشته تجلیل بزرگی از 8  ثور در کشور برگزار نمی‌شود، امسال نیز هنوز مشخص نشده که حکومت افغانستان در صدد است تا از این روز تجلیل نماید یا خیر.

هرچند برخی از مردم روز 8 ثور را روز آغاز جنگ های داخلی در کشورعنوان می‌کنند، اما برخی دیگر این روز را یک روز بزرگ و افتخارآفرین برای افغانستان تلقی می کنند.

درمحفلی که امروز به همین مناسبت در قوماندانی قول اردوی 207 ظفر درولایت هرات با حضور مقامهای محلی، روسای ادارات ملکی و نظامی قوماندانان جهادی برگذارگردیده بود، والی هرات گفت: که فساد اداری در ادارات ملکی ونظامی این ولایت پس ازبرگذاری انتخابات افزایش یافته است.

وی میگوید: با ریاست امنیت ملی هرات برنامه ی را برای تعقیب ودستگیری فاسدین روی دست دارد و افرادی را که هنوز هم به فساد شان درادارات دولتی ادامه میدهند، دستگیر خواهند نمود.

والی هرات همچنان کمیسیون انتخابات را به ضعف مدیریتی متهم کرده میگوید:‌ اگر انتخابات به دور دوم برود ، قبل ازبرگذاری آن باید تغیرات مثبتی درسیستم مدیریتی کمیسیون انتخابات صورت پذیرد.

سید فضل الله وحیدی والی هرات با این گفته که آزموده را آزمودن خطاست گفت: کمیسیون انتخابات نمیتواند طی پانزده روز انتخابات دور دوم را با شفافیت برگذارنماید.

خواستیم تا دیدگاه مسئولان کمیسیون انتخابات ولایت هرات را دراین زمینه باخود داشته باشیم، با وجود تماسهای مکرر موفق به این کار نگردیدیم.

هشتم ثور روز پیروزی مجاهدین افغانستان است که بیش از یک دهه جنگ در برابر اتحاد جماهیر شوروی و حکومتی که حمایت آنها شکل گرفته بود، به پیروزی رسیده و از این روز در قانون اساسی افغانستان نیز به عنوان یک روز ملی یاد شده است.

شماری ازکارشناسان میگویند: که وجود مشکلات امنیتی در کشور موجب شده تا طی سال های گذشته از این روز بزرگ در فضایی محدود و بسته و تنها با حضور اراکین دولتی تجلیل صورت بگیرد،اما این مراسمات نمی‌توانند رضایت مردم را کسب نمایدوباید زمینه تجلیل ازاین روز در یک فضای بزرگ و باز فراهم گردد

این در حالی است که مشکلات امنیتی موجود در کشور،‌ حمله بر مراسم یادشده در چند سال پیش و حملات اخیری که در شهر کابل و دیگر ولایات کشور به وقوع پیوست موجب شده تا هنوز حکومت افغانستان هیچگونه آمادگی لازم را برای تجلیل درفضای باز از این روز را اعلام نکند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top