والی هرات: پولیس ارباب زور گو را دراین ولایت بازداشت کرده است

اخیرن گزارشهای از طریق برخی رسانه ها به نشر رسید که نشان می دهد یک مرد که خود را “ارباب” معرفی کرده، سه جوان را در شهر هرات به شدت مورد لت و کوب قرار می دهد. درتصاویر دیده میشود که این ارباب با الفاظ رکیک به این جوانان بی حرمتی کرده و دشنام می دهد. درحال حاضروالی هرات میگوید: فرد مذکور توسط نیروهای پولیس بازداشت گردیده است.ارباب منطقه

بربنیاد انتشارگزارشی ازیکی ازتلویزیون های خصوصی، سه جوان که از یک ساحه می گذشتند به چنگ ارباب منطقه افتاده و مورد لت وکوب قرارگرفته اند.

درگزارش از نام و مشخصات این ارباب چیزی ذکرنگردیده است؛ اما گفته می شود: که این ارباب از مدت‌ها به این سو در منطقه‌یی از شهر هرات ” قدرت نمایی” می کرده است.

این موضوع موجب نگرانی مسئولان کمیسیون مستقل حقوق بشر هرات گردیده و آنان خواهان پیگردد قانونی این فرد توسط مسئولان دولتی گردیده اند.

درهمین حال سید فضل الله وحیدی والی هرات میگوید: نیروهای پولیس روزگذشته این فرد را دستگیرنموده اند ودرحال حاضر تحقیقات ازنزد وی جریان دارد.

والی هرات میگوید: اداره محلی هرات با هرفرد ویا گروهی که خواسته باشد با مردم زوگوی کند ویا قصد توهین وتحقیر مردم را داشته باشد؛ برخورد جدی وقانونی منماید.

ازسوی هم شماری ازشهروندان هرات میگویند: دولت باید با افراد زورگو وقدرت نما با جدیت برخورد کند؛ تا درآینده ازبروزاین گونه اتفاقات جلوگیری گردد.

آنان میگویند: درتصاویری که ازسوی رسانه ها به نشررسیده؛ دیده میشود که این ارباب تنها نبوده و کسانی دیگری هم نیز با وی همدست هستند.

این مردم ازدولت میخواهند تا سایرهمدستان این ارباب را نیزبازداشت و به سزای عمل شان برساند.

اینکه زورمندان؛ شهروندان کشوررا دربرخی ازمناطق مورد آزار قرارمیدهند تازه گی ندارد و این روند طی سالیان متمادی جنگ درافغانستان سابقه داشته است.

چندی قبل نیز یک پدر وپسر توسط یکتن ازتاجران هرات مورد لت وکوب قرارگرفتند که به اثروارد شدن صدمه ی شدید دربدن شان راهی شفاخانه گردیدند.

طی سالهای گذشته شهروندان افغانستان بارها توسط گروهای مسلح غیر مسؤول و افراد زورمندان مورد بی حرمتی و لت و کوب قرار گرفته اند که عکس العمل شدید مردمی ومسئولین را درپی داشته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top