والی هرات : کسانی هستند که به میراثهای فرهنگی هرات صدمه میزنند

والی هرات میگوید تعلل و بی تفاوتی برخی از ادارات دولتی در هرات باعث شده تا امور فرهنگی این ولایت با چالش مواجه گردد.

داکتر داوود صبا والی هرات این مطلب را امروز در جریان مراسم افتتاح ساختمان جدید ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات بیان داشت.

وی افزود در هرات یکعده افراد نا اگاه و غیر مسول هستند که به صورت خودسرانه اماکن تاریخی هرات را بنا به منافع شخصی خود تخریب نموده و این مسئله باعث نگرانی آنان گردیده است.

بنا به اظهارات وی بیتفاوتی و تعلل درکار برخی از مسولین دوایر دولتی هرات باعث شده تا امور فرهنگی این ولایت با چالش مواجه گردد.

وی همچنان گفت که توقع و خواست مردم از ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات ، کار درست ، اصولی و سازنده در راستای تنظیم نابسامانیهای فرهنگی در این ولایت میباشد .

با این حال آقای سروریار که به تازه گی به عنوان رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات معرفی شده میگوید حفاظت از آبده ها و امکان تاریخی و جلوگیری از قاچاق آثار باستانی به خارج از کشور از جمله اولویت های کاری وی میباشد.

او همچنان گفت تلاش میشود تا با همکاری سایر ادارات نام هرات را در لیست کاندیدهای میراثهای فرهنگی جهان ثبت نمایند.

به گفته آقای سروریار معیاری ساختن نشرات رسانه های محلی مطابق به قوانین و لوایح رسانه های کشورنیز در لست کار وی قرار دارد.

تعمیر ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات که به هزینه 3 لک و 26 هزار یور از بودجه دفتر بازسازی ولایتی PRT ایتالیا ساخته شده است امروز از سوی مقامات محلی هرات افتتاح شد .

مسولان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات میگویند این ساختمان ظرف هشت ماه گذشته در ساحه 2400 متر مربع اعمار گردیده که با افتتاح آن مشکلات کارمندان این اداره از ناحیه نبود جای مناسب کاری مرفوع گردیده است.

قبل از این نیز دفتر بازسازی ولایتی PRT ایتالیا در عرصه پروژه های تاریخی در هرات نیز فعالیتهایی داشته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top