یک خانم به سمت مدیر بخش تحقیقات جرایم جنایی هلمند گماشته شد

برای نخستین بار یک خانم سمت مدیریت بخش تحقیقات جرایم جنائی زنان را در هلمند به دوش گرفت. مسئولین امنیتی دراین ولایت: تعیین او را بدین سمت، درجلب وجذب زنان درصفوف پولیس وتامین امنیت در کشور موثر میدانند.

مقامهای امنیتی دروهلمند میگویند: مدیرت تحقیات جرایم جنایی زنانه به تازه گی دربخش ریاست جنائی ازسوی وزارت داخله منظور گردیده است.

عبدالقیوم باقی زوی قوماندان امنیه پولیس هلمند گفت: برای اینکه به مشکلات بانوان به گونه جدی تر رسیدگی شود مسولیت این بخش را به یک بانو سپرده اند.خانم مدیر جنایی هلمند

وی افزود: که تعیین شدن خانم ملالی به حیث مدیر بخش تحقیقات جرایم جنایی زنان هلمند، می تواند برای بلند بردن ظرفیت پولیس زن و سهم گرفتن هرچه بیشتر زنان درصفوف پولیس موثرواقع شود.

گرچه هملند همواره میدان نبرد بوده است ومردان کمتری جرئت پاگذاشتن در سیاست و اجتماع هلمند را داشته اند، اما قوماندان پولیس هلمند می گوید: اکنون 25 خانم در صفوف پولیس این ولایت استخدام و درکنار نیروهای امنیتی مصروف فعالیت هستند.

خانم ملالی که بحیث ریس بیز پژوهش های جنایی گماشته شده است می گوید: تمام تلاش خود را به خرج خواهد داد تا خانم ها در هلمند کمتر با دشواری ها روبرو شوند.

این خانم ازچالش های موجود برسرراه پولیس زن درکشورابراز نگرانی کرده و از وزارت داخله وقوماندانی امنیه هلمند، می خواهد که در پیشبرد امور با او همکاری کنند.

ولایت هلمند یکی ازجمله ولایات نسبتآ نا امن درکشور بشمار میرود که گفته میشود: دربخری مناطق آن گروطالبان حضور فعال دارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top