امتیازطلبی های نمایندگان مجلس،واکنش تند شورای ولایتی هرات را برانگیخت

شورای ولایتی هرات به دنبال امتیازطلبی های نمایندگان مجلس افغانستان و تصویب قانون جدید اعطای امتیازات به آنان واکنش تند نشان داده است. مسوولان این شورا توشیح قانون اعطایی امتیازات جدید به نمایندگان مجلس را از سوی رییس جمهوری جفای بزرگ در حق ملت عنوان نموده و از رییس جمهوری می خواهند که دست رد بر این قانون بزند. آنان می گویند: نماینده های پارلمان از بودیجه ای سالانه که در پارلمان تصویب می گردد، با خبر هستند و نباید چنین امتیاز طلبی های بی مورد از دولت داشته باشد.

شماری از نماینده گان مردم در شورای ولایتی هرات امروز در یک نشست خبری از امتیاز طلب ها و تصویب قانون امتیازات جدید بعد از دوره ای کاری شان در هر دو مجلس سخت انتقاد کردند و گفتند که این به معنی خودخواهی نماینده گان پارلمان می باشد.vedio clip- shorae walayati herat

سید وحیدقتالی رییس شورای ولایتی هرات می گویند که اگر نماینده گان مردم درپارلمان نگاهی به معاش یک معلم داشته باشند به هیج عنوان چنین امتیاز طلبی را پس از دوره ای کاری خود نمی کنند.

رییس شورای ولایتی هرات می گوید که پارلمان کشور در چند سال گذشته جایگاه که در نزد مردم داشت آنرا به انواع و اقسام کاهش داد و امروز ادعای چنین امتیازات جدید را دارند.

با این حال نماینده گان مردم در شورای ولایتی هرات از رییس جمهوری کشور درخواست کرده که این قانون را توشیح نکرده و دست رد بر این قانون بزند.

سیدوحید قتالی رییس شورای ولایتی هرات خطاب به رییس جمهوری کشور می گوید که توشیح این قانون به معنی جفای بزرگ به حق ملت افغانستان است.

پس از تصویب قانون جدید اعطای امتیازات جدید برای نماینده گان مردم در پارلمان پس از دوره ای کاری شان، واکنش های تندی را به همراه داشت.

بر اساس این قانون جدید هر نماینده ای مردم در پارلمان پس از دوره ای کاری خود درصورت برنده نشدن دردوره ی بعدی پارلمان , باید دو محافظ، 25 فیصد معاش و گذرنامه ای سیاسی که به هر کشور سفر کنند را باید دارا باشد.

با این همه واکنش های تند، این قانون به توشیح رییس جمهوری کشور رفته است، اینکه آیا این قانون از سوی رییس جمهوری توشیح می گردد یا خیر سوال است که گذر زمان به آن پاسخ می دهد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top