انتقاد مجدد طالبان‎مسلح از رهبری ملا هیبت‌الله آخندزاده در افغانستان

شماری از هواداران ملااخترمنصور رهبر پیشین طالبان‎مسلح در برابر برخی اقدامات ملاهبت‌الله رهبر کنونی‌شان واکنش تند نشان داده اند.

این شمار از طالبان‌مسلح با نشرخبرنامه‎های در شماری از ولسوالی‌های هرات از ملاهبت‌الله خواسته اند تا در برنامه‌هایش پیرامون صلح تجدید نظر کند و از اقدامات خودسرانه و مخفی‌اش خودداری نماید.

اداره محلی هرات نشر این اعلامیه‌ای طالبان‌مسلح در ولسوالی‌های این ولایت را تایید می‌کند.

این اعلامیه به تازه‌گی بر در دیوارهای مساجد در ولسوالی‌های هرات نصب شده و ازسوی منابع مردمی به دسترس رسانه‌ها قرار گرفته است.

این اعلامیه که ازسوی حامیان ملا اخترمنصور رهبر پیشین طالبان‌مسلح به نشر رسیده، از اقدامات و برنامه‌های ملاهبت‌الله رهبری کنونی‌شان به شدت انتقاد شده است.

در این اعلامیه هواداران ملااخترمنصور رهبر سابق طالبان‌مسلح گفته اند که ملاهبت‌الله به‌گونه‎ای خودسر و مخفیانه با روسیه گفتگو کرده که این خود، خلاف اصول آنان است.

درهمین حال جیلانی فرهاد سخن‌گوی والی هرات نشر این اعلامیه در ولسوالی‌های این ولایت را می‌پذیرد و می‌گوید که نشر این اعلامیه‌ها، اوج شگاف میان گروه طالبان‌مسلح را نشان می‌دهد.

در اعلامیه طالبان‌مسلح از رهبر کنونی این گروه خواسته شده تا در برنامه‌هایش پیرامون صلح تجدید نظر کند و از اقدامات خودسرانه ومخفی‌اش خود داری نماید.

درهمین حال عبدالقادر کامل آگاه امور سیاسی و سکینه حسینی عضو شورای ولایتی هرات، نشر چنین اعلامیه‌ها را نشان دهند‌ه‌ای شگاف میان طالبان‌مسلح می‌دانند وامیدوار اند که نشر آنها، منجر به پیوستن گروه طالبان‌مسلح با روند صلح شود.

نشر اعلامیه‌ها از سوی طالبان‌مسلح در شماری از ولسوالی‌های هرات تازه‌گی ندارد و در یک‎سال گذشته بارها شماری از طالبان‌مسلح مخالفت‌شان را با برخی از برنامه‌ها واقدامات رهبری بر حال‌شان اعلام کرده اند.

اما امیدواری‌ها بر این است که نشر چنین اعلامیه‌ها منجر به صلح پایدار میان حکومت و طالبان‌مسلح گردد.

کانال تل‌گرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top