ایجاد چندین پوسته امنیتی در شاهراه هرات – اسلام قلعه

مسوولان امنیتی در ولایت هرات از بهتر شدن اوضاع امنیتی در شاهراه هرات – اسلام قلعه سخن می زنند و می گویند که با ایجاد کردن چندین پوسته امنیتی در این مسیر، امنیت این شاهراه بهتر شده است.

با نا امن شدن شاهراه های منتهی به شهر هرات از چند سال قبل، رفت و آمد کارمندان دولتی، تاجران و دیگر مسافران در مسیر شاهراه هرات – اسلام قلعه به چالش های روبرو بوده است.

پولیس شاهراه که بیشتر مسوولیت تامین امنیت شاهراه ها و مصئونیت نقل و انتقال اموال تجاری و مسافرین در این مسیر ها را به دوش دارد، از تامین امنیت این مسیر به گونه جدی سخن می زنند.

عبدالجمیل یوسفزایی قوماندان کندک شاهراه می گوید مخالفان مسلح دولت در این مسیر حضور دایمی ندارند، اما هر ازگاهی به صورت مقطعی کاروان های مسافران و برخی افراد را به اتهام همکاری با دولت مورد سرقت اموال و آدم ربائی قرار میدهند.

او می گوید تمام گروه های که به شکل کته ای اقدام به آزار و اذیت مسافران می کردند اکنون متلاشی شده اند.

در همین حال دگروال زلمی اخگر سرپرست لواه 5 قوت های سرحدی در حوزه غرب کشور که برای بررسی وضعیت پولیس مرزی به مناطق مرزی رفته است، می گوید برای تامین امنیت این شاهراه نیروهای مشترک امنیتی تلاش می کنند.

وی تاکید دارد، که در حال حاضر نگرانی جدی وجود ندارد اما برای جلوگیری از حوادث احتمالی نیروهای مشترک امنیتی به گونه دوامدار این شاهراه را تحت نظر دارند.

از سوی هم عبدالقیوم رحیمی والی هرات تاکید دارد، که طرح را که برای تامین امنیت شاهراه های منتهی به شهر هرات از قبل آماده کرده بودند، اکنون به اجرا گذاشته اند.

وی به مردم اطمینان می دهد که از این پس نیروهای امنیتی جلو هرگونه اخلال گری و نا امنی در مسیر شاهراه هارا خواهند گرفت.

با این همه شماری از موتر داران و مسافرانی که دراین مسیر سیر و تردد می نمایند، می گویند جلوگیری از حملات مخالفان مسلح دولت و تامین امنیت این شاهراه با استقرار نیروهای امنیتی در این مسیر امکان پذیر است و حضور آنها در این جاده‌ باعث تامین امنیت شده است.

آنان از نیروهای امنیتی میخواهند تا برای توجه به تامین امنیت این شاهراه ها تلاش بیشتر و دوامدار نمایند.

قبل ازاین شاهراه هرات – اسلام قلعه شاهد خشونت های همانند سرقت های مسلحانه، اختطاف و ربوده شدن برخی کارمندان دولتی توسط مخالفان مسلح دولت بوده است و حتی چندین نفر را در این مسیر از سوی مخالفان مسلح دولت به قتل رسانیده شده اند.

گزارش: نذیر ایوبی

ایدیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top