برخی در هرات با نام گدایی، تجارت می‌کنند

حضور بیش از حد گدایان در سطح شهر هرات، نگرانی را به شهروندان و مقام‌های محلی این ولایت به بار آورده است.

مسوولان اداره کار و امو اجتماعی در هرات می‌گویند کمیسیونِ به هدف جمع‌آوری گدایان از سطح شهر تشکیل شده و قرار است به‌زودی کار عملی خویش را آغاز کند.

شماری از شهروندان هرات از تکدی‌گری در سطح شهر نگران هستند و می‌گویند که حضور بیش از حد گدایان به‌خصوص گدایان خارجی که از کشور پاکستان آمده اند بر روند زندگی آنان تاثیر گذاشته است.

آنان می‌گویند که برخی گدایان این کار را تجارت می‌پندارند و با شیوه‌های گوناگون شهروندان را مجبور به دادن پول می‌نمایند.

در عین‌حال مسوولان اداره کار و امور اجتماعی در هرات حضور بیش از حد گدایان را می‌پذیرند و می‌گویند کمیسیون به هدف جمع‌آوری این افراد تشکیل شده است.

عبدالقیوم افغان رییس کار و امور اجتماعی هرات می‌گوید این کمیسیون ابتدا آمار و ارقام از گدایان سطح شهر را به دست می‌آورد و پس از شناسایی؛ افراد که این کار را یک تجارت می‌پندارند، به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

از سوی‌هم مقام‌های محلی در هرات نیز این گفته‌ها را تایید می‌کنند و حضور گدایان در شهر را نگرانی برای اداره محلی این ولایت عنوان می‌کنند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید اداره محلی در این مورد اقدامات جدی روی دست گرفته است و تلاش خواهد کرد تا به‌زودی گدایان را جمع‌آوری و به یک مکان مشخص انتقال دهد.

تکدی‌گری در سال‌های پسین در هرات افزایش یافته است و بیشتر گدایان در سطح شهر زنان و کودکان هستند که از کشور پاکستان به افغانستان سرازیر شده اند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top