برگذاری مسابقات دوستانه ی باسکتبال خانمهای معلول درهرات

مسابقه ی دوستانه بسکتبال بین دو تیم معلولین خانم ها در ولایت هرات برگذار شد. این مسابقات به مناسبت ۱۲قوس روز جهانی معلولین از نیمه های هفته گذشته راه اندازی شده که با مسابقات بسکتبال، شطرنج، ویلچر دوانی وگلوبال همراه بود. از سوی هم شماری از خانم های ورزشکار معلول در هرات از نبود، امکانات ورزشی شاکی هستند شماری از معلولان ورزشکار در هرات از نبود امکانات ورزشی شاکی هستند.

معلولین ولایت هرات بمناسبت ۱۲قوس روز جهانی معلولین مسابقات ورزشی را در سطح هرات راه اندازی کردند.DSC08652

نادرشاه حیدری مسول فدراسیون ورزشی معلولین هرات میگوید: “بشمول مسابقات بسکتبال، بازی های شطرنج، گلوبال و ویلچر دوانی معلولین تا نیز در روزهای گذشته در شهرهرات برگزار شده است.

آقای حیدری می گوید:که در راه اندازی این مسابقات، هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی آنان را حمایت نکرده و به گفته او تنها دفتر صلیب سرخ هرات ویلچرها را بدسترس ورزشکاران معلول قرار داده است.

در همین حال، اعضای تیم های ورزشی بانوان معلول در ولایت هرات از نبود امکانات ورزشی شاکی هستند.

آنان نبود لباس، امکانات حمل و نقل، و وسایل ورزشی را عمده مشکلاتی خواندند که ورزشکاران معلول در هرات را با چالش های عمده روبرو کرده است.

فیروزه جامی و شبانه اکبری دو تن ازبانوان ورزشکارمعلول هرات هستند که عدم همکاری دولت ومسولان ورزشی را باعث حضور کمرنگ بانوان معلول درمیادین ورزشی میدانند.

گفته میشود:در حال حاضر بیشتر از دو صد وپنجاهتن از معلولین ولایت هرات در رشته متعدد ورزشی عضویت دارند که بیشتر از سی در صدآنان رابانوان تشکیل میدهند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top