بی توجهی مردم به مقررات منع گشت وگذار در شهر هرات

باوجود وضع محدودیت گشت و گذار در هرات، تردد مردم در برخی مناطق این ولایت با انتقادها همراه شده است.

شماری از باشندهای هرات می‌گویند، در شرایطی که شدیدا با فقر روبرو استند، امکان قرنطینه کردن آن‌ها در خانه‌ها وجود ندارد و حکومت برای رفع گرسنگی مردم دست به کار شود.

درهمین حال، مسوولان محلی هرات می‌گویند؛ که با توزیع مواد خوارکی به خانواده‌های نیازمند، اداره محلی قیود رفت و امد را شدیدتر خواهد ساخت.

منع تردد شهری برای شکست ویروس کرونا، نیم بیشتری از جهان را خانه‌نشین ساخته، اما ظاهرا در افغانستان این موضوع هنوزهم جدی گرفته نمی‌شود.

این‌جا در هرات؛ باآنکه بیشترین آمار واقعات مثبت کرونا را دارد و بیشتر ازسه هفته میشود که شهر قیود در رفت و آمد را تجربه می‌کند؛ اما ظاهرا فقر هنوزهم مردم را به بازارها می‌کشاند و شهروندان کمتر توصیه‌های بهداشتی را در نظر دارند.

به نظر میرسد که فقر اقتصادی علت اصلی حضور مردم در بازارها میباشد و از همین رو به مقررارت و توصیه هی طبی کمتر توجه میکنند.

شراف‌الدین یکتن از باشنده گان هرات که گاری دارد، می‌گوید؛ پیش از اعلام قرنطینه در هرات، روزانه تا ۱۵۰ افغانی درآمد داشت.

او که مسوولیت تأمین نفقه خانواده‌ی شش نفری خود را به دوش دارد، دلیل رفتن به بیرون از خانه را بدست آوردن پول برای تامین معیشت خانواده اش بیان میکند.

مسوولان محلی هرات اما باری دیگر از باشنده‌های این ولایت می‌خواهند، که برای شکست ویروس کرونا در خانه بمانند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات هم‌چنان از سخت‌تر شدن محدودیت رفتن و آمد دراین ولایت، در روزهای پیش رو خبر می‌دهد.

از سویی هم، مسوولان صحت‌عامه هرات می‌گویند؛ که قرنطینه در چند روز گذشته نتیجه خوبی داده و شهروندان برای مبارزه با کووید ۱۹ باید توصیه‌های پزشکی را مراعات کنند.

محمد رفیق شیرزی سخنگوی صحت عامه هرات، تاکید دارد، در صورتیکه مردم مقررات ماندن درخانه و از حضور در تجمعات مرعات نکنند، وضعیت بحرانی تر خواهد شد.

براساس گزارش صحت‌عامه هرات، در حال حاضر ۳۰۶ واقعه مثبت به ویروس کرونا در این ولایت به ثبت رسیده که از این میان، ۲۱۶ تن مردان و ۹۰ تن زنان می‌باشند.

از مجموع این واقعات، تااکنون پنج مرد و دو زن جان باخته‌ و ۱۰ مرد و سه زن دیگر بهبود یافته‌اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top