از روز جهانی سرکس در ولایت هرات تجلیل گردید

از روز جهانی سَرکَس /سیرک (circus) امروز شنبه طی مراسمی از سوی مرکز تعلیمی و تربیوی افغانستان در هرات تجلیل شد. همزمان با این شماری از سرکس بازان مرکز تعلیمی تربیوی اطفال افغانستان در هرات می گویند نبود جای و لوازم تمرین آنان را رنج می دهد.

مسئولان مرکز تعلیمی وتربیوی سرکس افغانستان درهرات هدف از تجلیل این روز را ایجاد شادمانی برای اطفال خوانده میگویند:افغانستان یگانه کشوری است که در منطقه آسیای مرکزی توانایی هنری و تخنیکی لازم را جهت شرکت در روز جهانی سرکس دارد.
سرکس 2

حیات الله حمید مسئول مطبوعاتی این مرکز میگوید: در روز جهانی سرکس، افغانستان مانند کشورهای پیشرفته چون امریکا، استرالیا، جاپان و جرمنی از جمله ۴۰ کشوری می باشد، که توانایی هنری و تخنیکی لازم جهت شرکت در این رویداد جهانی را دارد.

به گفته وی: در افغانستان روز جهانی سرکس به طور همزمان در ۵ ولایت کابل، هرات، ننگرهار، بلخ و بامیان اجرا می شود.

درهمین حال شماری از کودکانی که آغازین گام ها را برای یادگیری علم و دانش برداشته و به این ورزشی هنری روی آورده اند، از بی توجهی بر وضعیت رشد شان دراین راستا شکایت دارند.

آنان میگویند: کمبود جای و نبود لوازم کافی برای تمرینات شان ، مانع از یادگیری و پیشرفت دربسیاری از ترفندهای این ورزش شده است.

درهمین حال مسوولان مرکز تعلیمی تربیوی اطفال افغانستان در هرات نیز از حل مشکلات سد راه سرکس بازان این مرکز خبرمی دهند.

حیات الله حمید مسوول بخش مطبوعاتی این مرکز می گوید: چالش جدی در حال حاضر سد راه اطفال تحت حمایه این مرکز وجود نداشته و آنان قادراند، تا برای اطفال  ولسوالی ها و اطفال بیجاشده گان داخلی نیز به اندازه کافی برنامه های آموزشی و تفریحی را برگزار کنند.

حمید: هدف از برگزاری این چنین برنامه ها را نوعی پشتیبانی از اطفالی گفت: که از داشتن برنامه های تفریحی محروم اند.

مرکز تعلیمی تربیوی اطفال افغانستان از 8 سال به این طرف در ولایت هرات فعالیت دارد که بیشتر تمرکز این مرکز آموزش ترفند های سرکس, آکروبات و تئاتر برای اطفال علاقمند است.

روز جهانی سرکس در حالی در هرات تجلیل شد که گفته میشود: همزمان با این ولایات جلال آباد, مزار شریف, غورو بامیان از این روز تجلیل کرده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top