تجلیل از هفته شهید با برگزاری مسابقات فوتبال درولایت غور

بازی های دوستانه بین چهار تیم فوتبال به مناسبت هفته ای شهید در ولایت غور از سوی فدراسیون فوتبال این ولایت راه اندازی گردید.

در این بازی ها چهار تیم اشتراک داشتند که مرحله ای نهایی این بازی ها بین تیم آزاد و شاروالی انجام شد که یک صفر به نفع شاروالی آن ولایت ختم گردید.DSC03299

محمدحیدری مسوول فدراسیون فوتبال ولایت غور می گوید: این بازی های دوستانه به هدف شناخت مقام والای شهدا و هفته ای شهید به همکاری بنیاد قهرمان ملی راه اندازی گردیده بود.

حیدری افزود: در آخرین بازی تیم شاورالی این ولایت توانست یک بر صفر تیم آزاد را مغلوب سازد.

او گفت: جوایزی برای برنده گان این مسابقه از سوی بنیاد شهید مسعود، قومندانی امنیه وفدراسیون فوتبال غور اهدا شد.

مسوول فدراسیون فوتبال غور از همه ای جوانان این ولایت خواست تا آرمان شهدا را فراموش نکرده و رهرو راه قهرمانان واقعی کشور باشند.

همه ساله در شماری از ولایت های کشور به مناسبت هفته ای شهید، بازی های دوستانه ای فوتبال و فوتسال راه اندازی می گردد.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top