تهدید ناشی از کرونا؛ زندانیان ویژه مواد مخدر دهن‌های خود را با میله های آهنی دوختند

شماری از زندانیان در زندان پلچرخی، در اعتراض به آنچه که ناعدالتی در قسمت رهایی زندانیان می‌دانند، اعتصاب کردند.

تصاویری که از محبس بخش مواد مخدر پلچرخی کابل به خبرگزاری کهندژ رسیده، نشان می‌دهد که این افراد دهن خود را با میله‌های آهنی دوخته‌اند.

بربنیاد گفته‌های این زندانیان؛ حدود هفت‌صد تن در محبس ویژه مواد مخدر زندانی استند؛ آنان از نبود امکانات مناسب زنده‌گی دراین محبس شکایت دارند و با درنظرداشت تهدید ناشی از ویروس کرونا، از حکومت خواستار عدالت برای رهایی شان استند.

یکی از زندانیان در نوار ویدیویی خود، رهایی زندانیانِ مرتکب به جرم‌های جنایی و نیز طالبان را به‌خاطر تهدیدهای ناشی از کووید ۱۹ و روند صلح به رخ حکومت میکشد.

حکومت دراین خصوص به گونه‌ی رسمی چیزی نگفته‌است.

اما اداره امور تنظیم زندان‌ها در اعلامیه‌ای گفته که تاهنوز فرمانی درخصوص رهایی زندانیان ویژه مواد مخدر دریافت نکرده و این اداره تلاش دارد تا قناعت زندانیان را برای پایان اعتصاب فراهم آورد.

در این اعلامیه آمده است: (در محبس خاص مواد مخدر تعدادی از زندانیان دست به اعتصاب زده‌اند و خواهان رهائی بدون قید و شرط به شکل جمعی و بدون در نظرداشت احکام قوانین نافذه کشور و مواد فرمان مقام عالی اند.

رهبری اداره تنظیم امور زندان‌ها در مشارکت با رهبری اداره محترم لوی سارنوالی تلاش می‌ورزند تا قناعت خاطر محبوسین را فراهم نموده و به اعتصاب زندانیان خاتمه دهند.)

بحث ناعدالتی در رهایی زندانیان بربنیاد فرمان ریاست جمهوری، روز (چهارشنبه، ۲۷ حمل/۱۵ اپریل)، در نشست نماینده گان مردم در پارلمان کشور، نیز داغ بود.

میررحمان رحمانی رییس مجلس نماینده‌گان این مورد را انتقاد برانگیز دانست و از تشکیل کمیسیون ویژه‌ی مجلس، دراین خصوص خبر داد.

نگرانی‌ها از ناعدالتی در رهایی زندانیان درحالی افزایش یافته که اخیرا حکومت؛ فرمانی را به‌خاطر رفع تهدید ناشی از ویروس کرونا در محبس‌های کشور، برای رهایی حدود ده هزار زندانی که باعث اخلال امنیت داخلی و خارجی نگردیده باشند را صادر نموده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top