دیدار رییس جمهور غنی با خانواده‌های قربانیان حادثه مسجد جوادیه هرات

رییس جمهور غنی در راس یک هیات، عصر روز جمعه به‌هدف دیدار با خانواده قربانیان رویداد مسجد جوادیه بکرآباد وارد ولایت هرات شد.

شاه‌حسین مرتضوی سخنگوی رییس جمهوری در یک کنفرانس خبری هدف سفر آقای غنی را دیدار با خانواده‌های قربانیان این رویداد عنوان کرده و افزود در این سفر روی عوامل این حمله، نیز بحث صورت خواهد گرفت.

آقای مرتضوی می‌گوید که رییس جمهوری کشور به مردم وعده سپرده است که عاملان این قضیه را شناسایی بازداشت و با آنان برخورد قانونی خواهد کرد.

در همین حال کبیراحمد ایثار عضو شورای ولایتی هرات می‌گوید خواست اساسی شهروندان تامین امنیت و ثبات است و افزود که ما برای استحکام دولت تلاش می‌ورزیم و توقع می‌رود که اقدامات اساسی نیز برای تامین امنیت روی دست گرفته شود.

آقای ایثار نیز خواهان پی‌گیری و مجازات عاملان رویداد اخیر در هرات شد و تاکید کرد کسانیکه در تامین امنیت و مهار این رویداد غفلت نمودند، باید مورد پیگرد قرار گیرند.

از سوی هم مولوی خداداد صالح رییس شورای علما و روحانیون حوزه‌غرب گفت که حمله به اماکن مقدس، جنایت علیه اسلام، ایمان و دین است و این غم و اندوه به تمام مردم افغانستان بر می‌گردد.

مولوی صالح افزود که وحدت، همبستگی و اتحاد مردم ما پابرجاست و برعکس، همه دسیسه‌های دشمن نقش بر آب می‌باشد.

با این حال محمداشرف غنی رییس جمهوری کشور اشاره به اینکه بزرگترین حربه‌ای ما اراده ماست گفت، جنگ بالای افغانستان تحمیل شده و دهشت‌افگنان می‌خواهند که افغانستان را به پایگاه دهشت مبدل سازند

آقای غنی به خانواده‌های قربانیان اطمینان داد که به تمام زوایای این حمله رسیده‌گی صورت گرفته و در صورتیکه کسی در این مورد غفلت کرده باشد به وی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رییس جمهوری کشور گفت که هرات را به مرکز ترانزیت منطقه مبدل خواهیم ساخت و با آمدن خط آهن از ترکمنستان و ایران، آینده اقتصادی هرات تضمین خواهد شد.

همچنان، رییس جمهور غنی در دیدار جداگانه با خانواده فاطمه قادریان سخنگو تیم رباتیک دختران کشور، جان‌باختن پدر فاطمه را به خودش و اعضای خانواده وی تسلیت گفت.

این چهارمین سفر رییس جمهوری به ولایت هرات می‌باشد.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top