متهم شدن کشور ایران در سازماندهی ترورهای اخیر در هرات

قوماندان امنیه ولایت هرات میگوید کشور ایران در سازماندهی ترورهای اخیر در این ولایت نقش بسزایی دارد.

سمیع الله قطره قوماندان امنیه ولایت هرات این مطلب را امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر قوماندانی امنیه این ولایت بیان نمود.

وی افزود تحقیقات ارگانهای کشفی در هرات نشان میدهد که شماری از مخالفین دولت از سوی کشور ایران در راستای سازماندهی حملات تروریستی موظف شدند.

آقای قطره میگوید داشته های این تحقیقات بیانگر آن است که عبدالله اکبری و حاجی وزیر دو تن از قوماندانان محلی طالبان از سوی کشور ایران تمویل و تجهیز شده تا یک سری حملات تروریستی را در هرات سازماندهی نمایند.

قوماندان امنیه هرات میگوید به اتهام واقعات ترور اخیر در هرات یازده تن بازداشت شدند که دو تن از این افراد در ترور دو تبعه فینلندی و چند افسر نظامی در این ولایت اعتراف نمودند.

بنا به اظهارات وی ارگانهای کشفی در هرات تلاش میکنند تا جایگاه تروریستان مسلح را شناسایی نموده و با راه اندازی عملیاتهای تصفیوی آنها را از بین ببرند.

این در حالیست که مسولان کنسولگری کشور ایران در هرات همواره دست داشتن در تجهیز و تمویل گروه های مخالف دولت در این ولایت را رد نموده اند.

قوماندان امنیه هرات در گوشه ای از سخنانش به سازماندهدی یک سری واقعات اختطاف که به شکل دروغی سازماندهی میشود اشاره کرد اما او از اراعه جزئیات بیشتر خوداری نمود و گفت قضیه تحت بررسی آنها قرار دارد.

اخیرا بروز چندین واقعه ترور در هرات وضعیت کنونی این ولایت را نا امن ساخته است.

چنانچه ظهر امروز ده ها تن از باشنده گان هرات به منظور پاسخ دهی نمایندگان شان به ریاست شورای ولایتی هرات رفته و از وکیلان خودخواستند تا در این زمینه معلومات اراعه نمایند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top