متهم شدن یک عضو مجلس و یک فرمانده پولیس، از سوی شماری ازباشنده گان بادغیس، بر حمایت ازطالبان

شماری از باشنده گان بادغیس از حمایت یک نماینده پارلمان ویک قوماندان پولیس از گروه های مسلح غیر مسئول و طالبان شکایت نموده میگویند: که بیشتر از 20 روز میشود که آنها از مناطق اصلی شان آواره شده و در وضعیت بد زندگی بسر میبرند. از سوی هم وا سرپرست ولایت بادغیس این موضوع ار تائید نموده میگوید: که این قضیه درحال بررسی است وبزودی عملیات پاکسازی را درآن مناطق راه اندازی خواهد نمود. درهمین حال موسی جناب نماینده مردم بادغیس در پارلمان که درقضایا ازسوی مردم متهم شده است، تمامی اتهامات وارده برخود را رده نموده میگوید: که هیئتی بلند پایه به منظور حقیقت یابی این موضوع به آن ولایت آمده اند.

ده ها تن از باشنده گان منا طق پده،دای زنگی، دره داش پولاد که مربوط به ولسوالی آب کمری بادغیس میشود، میگویند: از حدودآ بیست قبل گروهی از طالبان بالای مناطق مسکونی آنها حمله نموده است، که منجر به کشته وزخمی شدن شماری از فرزندان شان و آواره شدن ده ها فامیل گردیده است.Video 3

این مردم میگویند: از دوسال بدین سوآنها با سلاح شخصی خود باحمایت از دولت در مقابل طالبان میجنگند، که بیشتر از20 تن ازفرزندان شان کشته شده است، اما دولت تا به اکنون هیچ توجهی به وضعیت زندگی آنها نکرده است.

همچنان باشنده گان بادغیس ادعا دارند که سید محمد موسی جناب نماینده مردم آن ولایت در پارلمان کشور ویکتن از قوماندانان پولیس درآن منطقه از طالبان حمایت نموده و درمقابل آن مردم قرار گرفته اند.

آنها: از دولت میخواهند تا عملیات گسترده ی را به منظور ازبین بردن طابان آن و تامین امنیت مناطق شان راه اندازی نماید، تا آنها بتوانند به خانه های شان برگرددند.

درهمین حال سید محمد موسی جناب نماینده مردم بادغیس در پارلمان کشورمیگوید: که وی همراه با هیئت که متشکل از ارگانهای جنایی، استخبارات و محافظت عامه وزارت داخله کشورمیشود، به منظور بررسی مشکلات بوجود آمد درآن منطاق به ولایت بادغیس آمده است.

وی میگوید: قراراست هیئت متذکره گزارش بررسی های خودرا به ریاست جمهوری،ریاست اجرائیه و پارلمان کشور ارائه نماید، درصورتیکه او تقصیر داشت، خودش حاضراست که خودرا به قانون تسلیم نمایدو مورد بازپرس قرارگیرد.

ازسوی هم احمد الله علیزی سرپرست مقام ولایت بادغیس تائید میکند که این باشنده گان ولسوالی آبکمری بادغیس براثر درگیری وجنگها خساراتی را متقبل شده اند وازخانه های شان آواره گردیده اند.

وی میگوید: هیئتی برای بررسی موضوع فرستاده شد، که پس ازگزارش هیئت حکومت محلی برای شماری از بیجا شده گان کمک های اقتصادی نموده وشماری را به خانه های اصلی شان برگرداند است.

سرپرست ولایت بادغیس تاکید میکند که در ولایت بادغیس به تعداد کافی پولیس مسلکی وجود ندارد و دربرخی موارد نیز برخی ازافراد پولیس بنابربعضی مسایل قومی ومنطقه ی ارتباطاتی با مخالفین دارند.

مسئولان محلی در بادغیس: ابراز امیدواری میکنند که هیئت حقیقت یاب بتواند، واقیعت هارا بدست آورده تا راه حل مناسبی برای ازبین بردن این معضلات درآن ولایت ااقدامات جدی صورت گیرد.

گفته میشود: این مردم در حال حاضر در کنار اینکه سرپناهی ندارند، با کمبود مواد ارتزاقی و احتیاجات اولیه نیز دچارمیباشند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top