مخالفان‌مسلح دولت، عامل اصلی کندی روند بازسازی

مسوولان اداره فواید عامه هرات وجود نا امنی‌ها به‌خاطر پیش‌برد کار های اداره‌‍شان را نگران کننده می‌دانند و می‌گویند که مخالفان‌مسلح دولت هرزگاهی با حمله بالای کارمندان سرک‌سازی، روند کار را کُند می‌سازند.

حبیب‌الله تیموری رییس فواید عامه هرات می‌گوید مخالفان‌مسلح دولت هر چندگاهی با گذاشتن ماین‌های کنار جاده‌ای و یا حمله بالای کارمندان این اداره، روند کار سرک‌سازی را مختل می‌سازند.

او گفت این حمله‌ها بر علاوه کُندی روند کار سرک‌سازی، گاهی نیز تلفات انسانی را در پی داشته است.

از سوی‌هم مسوولان اداره محلی هرات این گفته‌ها را رد می‌کنند و می‌گویند که در گذشته رقابت‌های ناسالم میان شرکت‌های ساختمانی و سرک‌سازی، سبب شده بود تا چنین واقعات رخ دهد.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید در چند مورد که بررسی صورت گرفته، نشان داده‌است که رقابت‌های ناسالم سبب ایجاد ناامنی شده بود و حالا این مشکل برطرف گردیده.

فرهاد افزود اکنون مردم در قسمت سازندگی با نیروهای امنیتی خود همکار هستند.

در همین حال مسوولان اداره فواید عامه اضافه‎بار از سوی رانندگان را نگران کننده می‌دانند و می‌گویند این‌کار رانندگان آسیب جدی به سرک‌ها وارد می‌سازد.

رییس فواید عامه هرات تاکید دارد که هر چند موترهای اضافه‌بار مطابق به طرزالعمل اداره‌شان جریمه نیز می‌شوند اما هنوز شاهد اضافه‌بار از سوی راننده‌ها هستند.

آقای تیموری گفت سالانه نزدیک به ده‌میلیون افغانی از بابت اضافه‌بار به جیب دولت واریز می‌گردد که مطابق طرزالعمل هر تُن‌بار از سه هزار تا مرز دو صد هزار افغانی جریمه می‌شوند.

گفتنی‌است که قرار است در سال‌جاری چندین سرک که راه‌های ارتباطی ولسوالی‌ها هرات به مرکز شهر می‌باشد از سوی اداره فواید عامه اسفالت گردد.

گزارش:  پدرام قاضی‌زاده

ویرایش: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top